۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
تعلیق پروازهای برنامه‌ای به چین تا اطلاع ثانوی
معاون وزیر راه و شهرسازی خبرداد

تعلیق پروازهای برنامه‌ای به چین تا اطلاع ثانوی

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره تعلیق پروازها به چین تا رفع خطر و شرایط اضطرار، گفت:یک فروند هواپیما روز سه‌شنبه عازم «ووهان» می‌شود تا دانشجویان ایرانی را به کشور بازگرداند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تلاش برای حفظ سلامت مردم به‌عنوان مهم‌ترین اولویت، اظهار کرد: با توجه به بیانیه سازمان جهانی بهداشت و اعلام شرایط اضطراری و نیز با هماهنگی وزارتخانه‌های امور خارجه و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به منظور اجرایی سازی مصوبه دولت، پروازهای برنامه‌ای به چین تا رفع خطر و شرایط اضطرار، تعلیق شده است.

وی با اشاره به کاهش تقاضای گردشگران و تجار برای سفر به چین از زمان شیوع بیماری اعلام کرد: در روزهای گذشته به شرکت هواپیمایی ماهان اجازه داده شد در چند پرواز محدود و کنترل‌شده، نسبت‌به بازگرداندن شهروندان ایرانی از کشور چین اقدام کند و با توجه به این‌که برخی اتباع چینی نیز قصد بازگشت به این کشور را داشتند، در این پروازها مسافران چینی را نیز به چین منتقل نمایند.

آدم‌نژاد افزود: با توجه به این‌که تعدادی از اتباع و به‌خصوص دانشجویان ایرانی در شهر قرنطینه‌شده «ووهان»، مرکز شیوع این بیماری، حضور دارند، با هماهنگی وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همراهی تیمی کامل از پزشکان، یک فروند هواپیمای شرکت ماهان روز سه‌شنبه عازم چین می‌شود تا دانشجویان ایرانی را به کشور بازگرداند.

وی در پایان تاکید کرد، تمام ظرفیت‌های موجود در پایانه‌های هوایی، دریایی، ریلی و جاده‌ای را از ابتدای اعلام خطر شیوع این بیماری در اختیار همکاران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار داده‌ایم و همکاری می‌کنیم تا برای تأمین سلامت هم وطنان نهایت استفاده از این ظرفیت‌ها به‌کار گرفته شود.

کد خبر: ۴٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha