۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
سقوط وحشتناک؛ ریزش ۸.۴۱ درصدی در دومین بازار بورس چین
بازار بررسی می کند؛

سقوط وحشتناک؛ ریزش ۸.۴۱ درصدی در دومین بازار بورس چین

شاخص بورس شانگهای چین در بازگشایی امروز سهام با ریزش ۷.۷۲درصدی مواجه شد که از سال ۲۰۰۵ به بعد این میزان کاهش بی سابقه بوده است.

بازار- وحید بلالی: شاخص بورس شانگهای چین در بازگشایی امروز سهام با ریزش ۷.۷۲درصدی مواجه شد که از سال ۲۰۰۵ به بعد این میزان کاهش بی سابقه بوده است، مسئولان چینی برای حفاظت از دارایی های سهامداران بورس چین تعطیلات را تمدید کرده بودند. شاخص بورس شنژن دومین بورس اصلی چین نیز با کاهش ۸.۴۱ درصدی در معاملات مواجه بود.

موجی از فروش در بازار بورس چین امروز بازار سرمایه را در شانگهای و شنژن بسیار خطرناک کرده بود و اگر این موج در بورس ایران که دامنه نوسان دارد رخ می داد  پدیده صف فروش اتفاق می افتاد اما در بورس چین که با محدودیت در نوسان مواجه نیست ریزش ها کندل های بزرگ قرمز رنگ ساختند که در تاریخ بورس چین بسیار بی سابقه است که باعث از بین رفتن ۴۲۰ میلیارد دلار سهام سرمایه داران چینی شد.

اقتصاددانان هشدار داده اند که شیوع ویروس کرونا به شدت بر هزینه های مصرف کننده ، گردشگری و فعالیت های کارخانه ای در دومین اقتصاد بزرگ جهان تأثیر خواهد گذاشت ، این امر همچنین بر ژاپن ، یکی از بزرگترین بازارهای صادراتی چین تأثیر خواهد گذاشت.

 بانک مردم چین اقدامات متعددی را با هدف تثبیت اقتصاد در آخر هفته اعلام کرد و این نگرانی وجود دارد که اقتصاد چین تحت تأثیر انزوا و لغو پرواز به پدیده کاهش رشد اقتصادی مواجه شود.این بانک اعلا کرد برای حفظ نقدینگی نقدی ۱.۲ هزار میلیارد یوان (۱۷۳ میلیارد دلار) به اقتصاد چین تزریق می کند.

کد خبر: ۴٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha