۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
 باید منابع پایداری را برای بودجه شناسایی و تعریف کنیم
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

باید منابع پایداری را برای بودجه شناسایی و تعریف کنیم

میرتاج‌الدینی، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با ارائه توضیحاتی در ارتباط با نگاه مجلس به اصلاح ساختار بودجه گفت: در ارتباط با این موضوع دو نگاه در مجلس وجود دارد.

به گزارش بازار، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در ارتباط با موضوع اصلاح بودجه خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار بودجه کار آسانی نیست، مجلس قبلی و دولت نتوانستند در این زمینه اقدامی انجام دهند و نباید این انتظار وجود داشته باشد که مجلس کنونی در عرض دو سه ماه بتواند اقدامی جدی را در این راستا انجام دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس کارگروه و کمیته‌ای در این زمینه تشکیل شده، افزود: اقدامات دوره‌های قبلی مجلس برای این موضوع بازخوانی شده، با سازمان برنامه بودجه رایزنی و گفتگو شده و اکنون دو نظر در ارتباط با بحث اصلاح ساختار بودجه در مجلس مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای از نمایندگان معتقد هستند که مناسب است مجلس، قبل از ارائه بودجه از سوی دولت طرحی را در این زمینه ارائه کند تا دولت بودجه سال پیش رو را بر همین اساس بنویسد که عملاً این کار امکان پذیر نیست چرا که اقدامات ابتدایی در دولت برای نوشتن بودجه سال بعد آغاز شده است.

میر تاج الدینی خاطرنشان کرد: برخی از نمایندگان از جمله خود من معتقدم که ما می‌توانیم در ارتباط با بحث ساختار بودجه محورها و رویکردهای اصلی را تهیه و تدوین کنیم و از سازمان برنامه و بودجه بخواهیم که برای تدوین بودجه بر اساس این ساختارها عمل کند و اگر این سازمان بر این اساس عمل نکرد ما خود در کمیسیون برنامه و بودجه اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

وی افزود: در همین چارچوب معتقدیم که باید احکام دائمی از بودجه جدا شود چرا که یک ساله بودن بودجه به این احکام ضربه وارد کرده و از طرف دیگر باید منابع پایداری را برای بودجه شناسایی و تعریف کنیم.

میرتاج الدینی با تاکید بر اهمیت عملیاتی بودن بودجه خاطر نشان کرد: دولت محترم هشت‌سال تجربه بودجه‌نویسی دارد و می‌تواند از تجربیات خود در تدوین بودجه سال پیش رو و همچنین اصلاح ساختار بودجه به خوبی استفاده کند.

کد خبر: ۴۳٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha