۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
تعلل سازمان حمایت در قیمت‌گذاری، عامل اختلاف قیمت
رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش‌ اتاق اصناف مطرح کرد

تعلل سازمان حمایت در قیمت‌گذاری، عامل اختلاف قیمت

معتمد، رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش‌ اتاق اصناف تهران مدیریت اقتصادی کشور را نیازمند ایجاد توازن در حلقه‌های تولید، توزیع، مصرف و مهم‌تر از همه حفظ قدرت خرید مردم دانست و گفت: علاوه بر این تأمین نقدینگی دست مردم و گردش چرخ تولید نیز در رونق اقتصاد کشور موثرند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، محمد باقر معتمد، رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش اتاق اصناف تهران، در رابطه با آشفتگی قیمت کالاهای اساسی و الزامات کنترل قیمت ها گفت: فراوانی کالا دربازارمیتواند به تنظیم بازار، چرخش چرخ های تولید و تداوم فعالیت در بخش های خدماتی کمک کند.

وی در خصوص پروسه قیمت گذاری سازمان حمایت گفت: ما در شرایط فعلی چارهای جز قیمت گذاری توسط این سازمان نداریم و نمی توانیم قیمت ها را رها و آزاد کنیم؛ اما تفاوت قیمت کالاها در بازار، مصرف کنندگان و صنوف را دچار مشکل میکند.

معتمد پروسه طولانی قیمت گذاری در سازمان حمایت را از دلایل تفاوت قیمت ها عنوان کرد و گفت: سازمان حمایت زمانی ورود نکند که بازار خودش کشف قیمت کرده باشد.

او مدیریت اقتصادی کشور را نیازمند ایجاد توازن در حلقه های تولید، توزیع و مصرف و مهمتر از همه حفظ قدرت خرید مردم دانست و گفت: علاوه بر این تأمین نقدینگی دست مردم و گردش چرخ تولید نیز در رونق اقتصاد کشور موثرند.

رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش اتاق اصناف تهران، تصریح کرد: شرایط فعلی کشورمان عادی نیست و برخی از کارخانه ها در این ایام کرونا موفق به تولید و دریافت ارز مورد نیازشان نشدند.

رئیس اتحادیه شوفاژ و تهویه مطبوع با اشاره به اینکه طبق ابلاغیه مسئولان ذیربط، همه فروشگاه ها باید برچسب قیمت یکسان را درج کنند گفت: این ابلاغیه توسط اتحادیه به اعضای صنف اطلاع رسانی شده؛ البته ممکن است تعدادی از کالاهای ما در مغازه ها قیمت درج شده نداشته باشند، اما گران هم نمی فروشند.

معتمد تصریح کرد: ما قائل بر این هستیم که این آشفتگی نباید در بازار باشد و تلاش مان را هم می کنیم؛ ضمن اینکه کالاها هم باید در حدی وجود داشته باشند که در انبارها پنهان نشوند و در فروشگاه ها دیده شوند.

کد خبر: ۴۳٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha