۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
صادرات ۳۳ هزار ۵۶۱ تن کالای استاندارد از مرز مهران
مدیرکل استاندارد ایلام خبر داد:

صادرات ۳۳ هزار ۵۶۱ تن کالای استاندارد از مرز مهران

ایلام- مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳ هزار و ۵۶۱ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استاندارد ایلام، مهناز همتی افزود: یکی از عوامل مهم در صادرات کالا، رعایت استاندارد و شاخص‌های آن است و این موضوع می‌تواند فرصت را برای توجه به کیفیت تولید و به تبع آن اشتغال ایجاد کند.

وی اظهار داشت: توجه به استاندارد یکی از ابزارهای افزایش توان ظرفیت صادرات در مرز مهران بوده که باید تجار و بازرگانان و همچنین اداره کل استاندارد به این مهم عنایت داشته باشند.

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳ هزار و ۵۶۱ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

وی ادامه دااد: عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل، شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

همتی تاکید کرد: همچنین در طی این مدت (ابتدای سال جاری تاکنون) تعداد ۲۱۷ فقره پرونده صادراتی شامل ۱۹۸ محصول که ۸۶ محصول آن‌ها با توجه به اینکه مشمول استاندارد اجباری برای صادرات بوده‌اند بر اساس پروانه استاندارد آن‌ها مجوز صادرات صادر شده است.

وی تصریح کرد: امسال تعداد ۲۰۹ فقره آزمون تعیین ماهیت (تعیین تعرفه گمرکی) در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

کد خبر: ۴۳٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha