۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
تولید فولاد خام جهان در سراشیبی کاهش/ ایران رشد بیش از ۱۱ درصدی را کسب کرد
انجمن جهانی فولاد گزارش داد

تولید فولاد خام جهان در سراشیبی کاهش/ ایران رشد بیش از ۱۱ درصدی را کسب کرد

تولید فولاد ایران طی هشت ماه ۲۰۲۰ با رشد ۱۱.۳۰درصدی و در ماه آگوست با رشد ۱۴.۶درصدی همراه شد. طی این مدت نواحی مختلف تولید و تولیدکنندگان بزرگ فولاد رشد منفی را پشت سرگذاشته اند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، طبق گزارش انجمن جهانی فولاد در مدت مورد بررسی ایران افزون بر ۱۸.۶میلیون تن فولاد خام تولید کرد در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۱۶.۷ میلیون تن از این محصول تولید کرده بود. این در حالی است که بخش تولید ایران علاوه بر درگیری با بیماری کرونا، با چالش های تحریم نیز دست و پنجه نرم می کند.

همچنین برآورهای اولیه انجمن جهانی فولاد می گوید که ایران در ماه آگوست امسال، ۲.۴ میلیون تن شمش فولاد تولید کرده که ۱۴.۶درصد بیش از ماه هشتم سال قبل میلادی است. این نهاد در عین حال تاکید کرده که روند ادامه دار همه گیری بیماری کووید-۱۹ مشکلاتی را برای کشورهای عضو ایجاد کرده، و این انجمن برخی از آمارها را بر اساس تخمین به دست آورده است که در ماه های بعدی به روزرسانی می کند.

سقوط دسته جمعی تولیدکنندگان بزرگ
در هشت ماه سال جاری آسیا رشد منفی ۷دهم درصد، اتحادیه اروپا منفی ۱۸.۶ درصد، کشورهای مستقل مشترک المنافع (C.I.S) منفی ۴.۵درصد، امریکای شمالی منفی ۱۹درصد، امریکای جنوبی منفی ۱۵.۲درصد، ‌خاورمیانه منفی ۱.۴ و افریقا منفی ۱۸.۶درصد و اقیانوسیه منفی ۱.۷درصد را در تولید فولاد خام پشت سرگذاشتند.

مجموع تولید فولاد خام ۶۴کشور جهان در این مدت به یک میلیارد و ۱۸۷.۸میلیون تن رسید که به طور متوسط ۴.۲درصد کمتر از تولید هشت ماه سال ۲۰۱۹ است. چین اما بین بزرگان فولاد با تولید ۶۸۸.۸ میلیون تن فولاد، توانست رشد ۳.۷درصدی را به دست آورد.

کد خبر: ۴۳٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha