۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
ارزش تولیدات عشایر استان سالانه ۹۰۰ میلیارد تومان است
مدیر کل امور عشایری ایلام:

ارزش تولیدات عشایر استان سالانه ۹۰۰ میلیارد تومان است

ایلام-مدیر کل امور عشایری ایلام گفت: طبق بررسی های انجام شده ارزش تولیدات و محصولات عشایر استان سالانه ۹۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش بازار، علی سلیمی ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ درصد جمعیت استان ایلام را عشایر تشکیل می دهند که در ۹۵ کانون در سطح استان استقرار دارند.

وی افزود:  جامعه عشایری استان ایلام دارای یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین هستند و سالانه ۲۵ هزار و ۱۷۸ تن شیر، ۴۶۵ تن روغن حیوانی، ۳۷۲ تن کشک، ۱۳۷۰ تن پشم تولید در بین عشایر تولید می شود.

سلیمی عنوان کرد: ارزش تولیدات و محصولات جمعیت عشایری استان سالانه بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان است و نقش مهمی در اقتصاد استان ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این ارزش صنایع‌دستی عشایر ایلام نیز بالغ ۱۷ میلیارد تومان در سال پیش‌بینی می‌شود، گفت:  در زمینه خدمات رسانی به عشایر استان به خصوص آبرسانی به عشایر تلاش های خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: عشایر مستقر در منطقه گرمسیری"بانمیل و کره پو" به دلیل خرابی تانکر آبرسانی، چند روزی با مشکل مواجه بودند که خوشبختانه اخیراً این مشکل مرتفع شده و آبرسانی در حال انجام است.

 ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار عشایری در استان ایلام زندگی می کنند، این استان چهاردهمین استان کشور به لحاظ جمعیت عشایری است.

کد خبر: ۴٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha