۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
زرشک کاران زیر چتر حمایت مسئولان/ راه صادرات باز می شود
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

زرشک کاران زیر چتر حمایت مسئولان/ راه صادرات باز می شود

بیرجند-قوسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تدوین بسته های حمایتی از زرشکاران خبر داد و گفت: در راستای توسعه‌ صادرات زرشک در سفارتخانه‌های ایران ویترین زرشک راه اندازی می شود.

غلامرضا قوسی در گفت و گو با بازار با اشاره به جایگاه خراسان جنوبی در تولید زرشک بیان کرد: سالانه بیش از ۲۲ هزار تن زرشک خشک در استان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار و ۷۲۶ هکتار از سطح زیرکشت باغات استان مربوط به زرشک است، افزود: علی رغم حجم بالای تولید، مقدار کمی از محصول زرشک خراسان‌جنوبی صادر می شود.

قوسی ادامه داد: سالانه کمتر از دو درصد زرشک خراسان‌جنوبی صادر و بیشتر محصول زرشک در داخل کشور مصرف می‌شود که به ‌دلیل شیوع کرونا مصرف آن کاهش یافته است.

بنا به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، سالانه شش هزار و ۶۰۰ تن محصول زرشک در استان بسته‌بندی و دو هزار و ۷۷۰ تن فرآوری می‌شود.

وی با اشاره به ضربه کرونا به زرشک‌کاران استان بیان کرد: در راستای جبران ضررهای وارد شده به زرشک کاران، هفت غرفه در میادین میوه و تره بار در تهران و مشهد پیش‌بینی و هماهنگی‌های لازم برای توزیع زرشک تازه و خشک انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین رایزنی هایی با تعدادی از کارخانه‌های فرآوری و تولید محصولات غذایی بزرگ کشور انجام‌ شده تا زرشک تازه در اختیارشان قرار گیرد و یک خط تولید به این محصول اختصاص یابد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای افزایش صادرات زرشک به بازارهای جهانی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان در نامه‌ای از وزارت امور خارجه کشور خواستار توسعه‌ صادرات زرشک در سفارتخانه‌های ایران و راه اندازی ویترین زرشک شده است.

قوسی ادامه داد: این امر باعث معرفی محصول زرشک به مشتریان خارج و افزایش تقاضای خارجی ها برای خرید می شود که با موافقت وزارت خارجه همراه بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان ‌جنوبی گفت: از نمایندگان به ویژه حوزه انتخابیه قاین و زیرکوه خواستاریم در راستای ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به زرشک‌کاران، راه‌اندازی واحدهای فرآوری و استمهال تسهیلات بهره‌برداران زرشک، مصوبه مجلس را اخذ شود.

کد خبر: ۴۳٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha