۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
حمایت اتاق بازرگانی بندرعباس مانع تضرر ۷ هزار تن خرما شد
دبیرکل اتاق بازرگانی بندرعباس:

حمایت اتاق بازرگانی بندرعباس مانع تضرر ۷ هزار تن خرما شد

بندرعباس- دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس با اشاره به حمایت‌های این اتاق از صنایع کوچک گفت: حمایت اتاق بازرگانی بندرعباس مانع تضرر هفت هزار تن خرما شد.

پیام رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به حمایت‌های اتاق بازرگانی از صنایع کوچک اظهارر کرد: در حوزه اقتصادی، شورایی با عنوان «گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی» راه اندازی شده که در این شورا تمامی مشکلات بخش خصوصی و صنایع اعم از بزرگ و کوچک بیان می شود.

وی در ادامه افزود: اتاق بازرگانی نه تنها بین صنایع بزرگ و کوچک تفاوتی قائل نشده بلکه حمایت خود را بیشتر به صنایع کوچک اختصاص داده است. چرا که معتقد است این صنایع؛ مظلوم تر هستند.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس بیان داشت: با توجه به تشکیل کمیسیون های مختلف اتاق بازرگانی، مباحث مربوط به صنایع کوچک در حوزه بستر شهرک‌های صنعتی، صادرات، مشکلات گمرکی، ترانزیت، امور مالیاتی و اقتصادی همه و همه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی منتقل شده است.

رضایی در ادامه با بیان اینکه ۱۲ کمیسیون مشورتی در اتاق بازرگانی راه اندازی شده است، گفت: رؤسا و هیئت رئیسه این کمیسیون‌ها از افراد خبره و هیئت نمایندگان هستند که با توجه به نوع مشکلات صنایع کوچک، این مشکلات بررسی و ارجاع داده می‌شوند و مصوبات استانی در حمایت از صنایع موچک به تصویب می‌رسد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی شاید نتواند دستوری عمل کند اما حمایت می‌کند و برای حل مشکلات صنایع کوچک، پیشنهاد ارائه می‌دهد، گفت: نمونه بارز این نوع حمایت می توان به رفع مشکلات خرمای استان اشاره کرد؛ قبل از شروع فصل برداشت خرما، فروش حدود شش الی هفت هزار تن خرما به دلیل مسدود شدن راه های خروجی و مرزها به واسطه شیوع ویروس کرونا و تکمیل ظرفیت سردخانه های استان برای نگهداری این محصول، با مشکل مواجه شد که این مشکل توسط شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی رفع شد.

کد خبر: ۴۳٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha