۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
فجایع اقتصادی و سیاسی؛ پاشنه آشیل ترامپ در انتخابات
نشنال اینترست بررسی کرد:

فجایع اقتصادی و سیاسی؛ پاشنه آشیل ترامپ در انتخابات

«دونالد ترامپ» نمی تواند در پایتخت ایالات متحده آمریکا که با فاجعه اقتصادی و سیاسی مواجه است، آراء لازم را کسب نماید.

فاطمه محمدی پور؛ بازار: سایت تحلیلی نشنال اینترست اخیرا مقاله ای با قلم «راشل بوچینو» با عنوان «آیا فاجعه اقتصادی و سیاسی مزیت دونالد ترامپ در انتخابات است؟» منتشر نموده است.

نویسنده مقاله معتقد است «دونالد ترامپ» در ایالت واشنگتن نمی تواند آراء لازم را کسب کند زیرا اوضاع سیاسی و اقتصادی در این منطقه اصلا خوب نیست.

ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

 ویروس کرونا همچنان سلامت مردم آمریکا را تهدید نموده و مراکز مهم اقتصادی آن را از جمله در واشنگتن دی سی - پایتخت کشور - از بین می برد. واشنگتن دی سی جایی است که در آن قتل ها رو به افزایش بوده و معترضان به خشونت ادامه می دهند. با توجه به داده های اقتصادی در ایالت واشنگتن عملکرد اقتصادی از ۳۱ اوت تا حدی آغاز شده است اما عملکر اقتصادی از آوریل تا آگوست در مقایسه با مدت زمان مشابه یک سال قبل فقط ۱۲.۷ درصد بوده است. نتیجه این داده ها این است که سرانجام پایتخت کشور می تواند یک شهر شکست خورده باشد.

علاوه بر این جدیدترین داده ها نشان داد که در ایالت واشنگتن فقط ۵ درصد از ساختمان های اداری باز شده اند و می توان گفت حدود ۹۵ درصد از کارمندان دفاتر اداری از ماه آوریل تاکنون از راه دور کار می کنند. صنایع رستوران و هتل هر دو به شدت تحت تاثیر ویروس کرونا و بیماری همه گیرکووید ۱۹ قرار گرفتند همانطور که از اوت فقط ۳۸ درصد از رستوران های ایالت واشنگتن برای صرف غذا در محیط داخلی باز هستند. حدود ۷۹ درصد هتل ها نیز اکنون باز هستند اما مانند گذشته مورد استقبال  قرار نمی گیرند. فروشگاه های خرده فروشی بیشتری در این منطقه نیز در مقایسه با ماه ژوئیه افتتاح شده اند اما درآمد چندانی ندارند.

تأثیر بیماری همه گیر کووید ۱۹ بر اشتغال در ایالت واشنگتن خیلی شدید نبوده است اما بخش مهمان نوازی و اوقات فراغت در تابستان ۲۰۲۰ بیشترین ضربه ها را متحمل شدند زیرا ۶۷ درصد از کارگران و کارمندان آن در اثر ویروس کرونا شغل خود را از دست دادند. درست است که واشنگتن دی سی در اوایل سال ۲۰۲۰ به بالاترین میزان اشتغال در همه زمان ها رسید اما در ماه ژوئن، میزان اشتغال در این ایالت ۷.۳ درصد کاهش یافت.

جدیدترین داده ها حاکی از آن است که علی رغم عملکرد ناچیز اقتصاد در مقایسه با سال گذشته بخش های اقتصادی به آرامی در این ایالت بازگشایی می شود. طبق پیش بینی ها اقتصاد منطقه واشنگتن حداقل تا چند ماه دیگر به طور کامل بهبود نخواهد یافت.

علاوه بر فاجعه اقتصادی در ایالت واشنگتن باید فاجعه سیاسی را نیز در این ایالت مد نظر قرار داد. دادگاه ایالتی کنتاکی روز چهارشنبه افسران پلیسی را که در قتل «برونا تیلور» دختر سیاهپوست بیست و شش ساله در شهر لوئیزویل دست داشتند، تبرئه کرد. تیلور ۳۱ ماه مارس توسط سه مأمور لباس شخصی پلیس در مقابل خانه‌اش به ضرب گلوله کشته شد. به دنبال اعلام نظر دادگاه ایالتی کنتاکی، تظاهراتی در شهرهای نیویورک، واشنگتن و لس‌آنجلس برگزار شد.

در واشنگتن جمعیت به طور فزاینده ای رادیکال شدند و فریاد می زدند نام او را بگویید. برونا تیلور.  شما نمی توانید جلوی انقلاب را بگیرید.

اعتراض چهارشنبه شب فقط یک مورد از اعتراضات تابستان امسال است زیرا مرگ تیلور، همراه با چندین سیاه پوست دیگر که توسط پلیس کشته شدند باعث اعتراضات برهم زننده و خشونت وحشیانه در سراسر کشور شد. با تاریک شدن شب، اختلافات بین معترضین و افسران پلیس بیشتر شده و معترضین شیشه های رستوران ها و بانک ها را خرد کردند.

مشکلات دیگری نیز در ایالت واشنگتن دی سی وجود دارد. بر اساس داده های اداره پلیس متروپلیتن، از ابتدای سال تا اواسط سپتامبر، قتل ها در سطح شهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۸ درصد افزایش یافته است. این اداره همچنین از افزایش ۵۰ درصدی آتش سوزی در سال ۲۰۲۰ خبر داد، زیرا از ژانویه ۱۲ مورد آتش سوزی در این ایالت وجود داشته این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ در مجموع ۸ مورد آتش سوزی وجود داشته است.

در حالی که اعتراضات خیابان های کشور آمریکا را اشغال نموده رئیس جمهور دونالد ترامپ بارها و بارها تلاش کرده با استفاده از شعار در سخنرانی ها و توییت های تبلیغاتی خود قانون و نظم را برقرار کند. در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان، سخنرانان جمهوری خواه «جو بایدن»، نامزد دموکرات را مورد انتقاد قرار دادند و ادعا کردند که دموکرات ها رفتارهایی مانند اوباش را تشویق می کند که باعث ناامنی آمریکا می شود.

 در آخر باید گفت که قانون و دستورالعمل ترامپ به سختی می تواند باعث حمایت مردم از او در ایالت واشنگتن شود. زیرا این ایالت کاملا دموکراتیک است. از طرفی افزایش جرم و جنایت و بی نظمی می تواند پیامدهایی فراتر از مرزهای خود منطقه داشته باشد.

باید گفت هرج و مرج در واشنگتن می تواند به سود ترامپ باشد زیرا او همچنان به شهرهایی که توسط شهرداران دموکرات اداره می شوند حمله می کند و آنها را متهم به این می کند که قادر به اجرای نظم و قانون نیستند.

کد خبر: ۴۳٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha