۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
مونتاژ اجزای اصلی آیفون در کارخانه جدید هندی
ویسترون تایوان پای کار است؛

مونتاژ اجزای اصلی آیفون در کارخانه جدید هندی

شرکت ویسترون تایوان قصد دارد برد مدار چاپی (پی سی بی) را برای گوشی های آیفون در کارخانه جدید خود در جنوب هند مونتاژ کند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از رویترز، در جهت برجسته سازی و گسترش تولید دومین بازار بزرگ تلفن های هوشمند در جهان، مونتاژ  برد پی سی بی توسط شرکت طراحی ویسترون طی اولین قرارداد با سازندگان قرار است در هند انجام شود.

گفتنی است که در سال ۲۰۱۷ ساخت مدل ارزان قیمت SE اپل در مرکز فناوری جنوبی بنگلور هند آغاز شده بود و هم اکنون مدل های اس ۶ و آیفون ۷ نیز در همین مراکز مونتاژ می شوند.  

پی سی بی بستر و مداری برای اجزای کلیدی و اصلی گوشی مانند پردازنده ها، حافظه و مجموعه های تراشه های بی سیم که قلب یک وسیله الکترونیکی محسوب می شود، ایجاد می کند.

گفتنی است که کارخانه دوم آیفون ویسترون با تولید سالانه ۸ میلیون تلفن هوشمند و با فاصله ای به مسافت حدود ۶۵ کیلومتر (۴۰ مایل) از بنگلور،  تا ماه آوریل به بهره برداری خواهد رسید.

این طرح بخشی از پیشنهاد سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد روپیه ویسترون (۴۲۲.۱۲ میلیون دلار) است که در سال ۲۰۱۸ به دولت ایالتی کارناتاکا ارائه شده است.

شایان ذکر است که شرکت فاکس کان شرکتی تایوانی و بزرگترین تولیدکننده قطعات رایانه ای و الکترونیکی در جهان که رقیب بزرگی برای ویسترون محسوب می شود،  ساخت مدل های آیفون ایکس آر را در سال گذشته در هند آغاز کرد و اکنون پی سی بی را برای آن دستگاه ها بصورت محلی مونتاژ می کند.

گفتنی است که روز شنبه هند در بودجه فدرال خود اعلام کرد که از ماه آوریل مالیات واردات پی سی بی های نصب شده را با ۲۰ درصد بالاتر از نرخ قبلی حساب خواهد کرد.

بنا براین گسترش مونتاژ این برد در هند به افزایش تولید داخلی، ایجاد مشاغل و پرداخت مالیات واردات بر روی قطعات تلفن های هوشمند کمک می کند.

اپل که هنوز اکثر آیفون های خود را در چین می سازد به دلیل نبرد مختل کننده واشنگتن و پکن در عرصه تجارت و فناوری،  به تدریج به سمت گسترش تولید در سایر کشورها حرکت کرده است.

کد خبر: ۴٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha