۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳
 اسکله‌های نصب سریع از بندر چابهار تا عید جمع می شوند

اسکله‌های نصب سریع از بندر چابهار تا عید جمع می شوند

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پروژه جمع آوری اسکله های نصب سریع از بندر شهید بهشتی که از اردیبشهت ماه امسال آغاز شده بود تا پایان سال جاری به پایان می رسد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی درباره فرآیند جمع آوری اسکله های نصب سریع از بندر چابهار، اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح توسعه بندر شهید بهشتی و لزوم افزایش شعاع گردش کشتی ها در حوضچه و اسکله های جدید این بندر، پروژه جمع آوری اسکله های نصب سریع از بندر شهید بهشتی از اردیبشهت ماه امسال آغاز شد.

وی گفت: در راستای اجرای این پروژه اسکله ها و شمع های خشکی به طور کامل برچیده و جمع آوری شمع های دریایی آغاز شده است که تا پایان سال جاری این مهم به پایان می رسد. 

آقایی با بیان این که این پروژه با روش برش ترمیک و اسکراپ سازه آغاز شد ادامه داد: استفاده حداکثری از ظرفیت طرح توسعه بندر شهید بهشتی، تسهیل در مانور کشتی ها در اسکله های طرح توسعه و استفاده بهینه از ظرفیت این اسکله ها از جمله اهداف اجرای این پروژه است.

وی افزود: به منظور احداث اسکله های نصب سریع ۱۲۴ شمع با عمق ۴۲ متر در خشکی و دریا ایجاد شده بود که از زمان اجرای پروژه ۶۰ شمع از خشکی و ۶ شمع نیز از دریا جمع آوری شد.

آقایی اضافه کرد: فاز ۲ طرح توسعه بندر شهید بهشتی نیز در دست اجراست که در این مرحله ۳۸ هکتار استحصال از دریا انجام شده است.

گفتنی است، اسکله های یک تا چهار نصب سریع بندر شهید بهشتی چابهار در سال ۱۳۶۲ همزمان با جنگ عراق علیه ایران به منظور ورود کالاهای اساسی خارج از محدودیت های تنگه هرمز و از طریق بندر چابهار طراحی و اجرا شد.

کد خبر: ۴٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha