۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
۸۴۰ میلیون تومان طرح آبخیزداری در شاهرود به بهره برداری رسید
با هدف بهره‌وری آب کشاورزی و توسعه اقتصادی؛

۸۴۰ میلیون تومان طرح آبخیزداری در شاهرود به بهره برداری رسید

شاهرود- رئیس منابع طبیعی شاهرود گفت: دو طرح آبخیزداری با اعتبار ۸۳۹ میلیون تومان با هدف استفاده بهینه از آب های سطحی و ارتقای کشاورزی و اقتصاد محلی در شهرستان افتتاح شد.

محمد رضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه دو بند خاکی در بخش مرکزی شاهرود طی سومین روز از ایام الله دهه فجر با حضور مسئولان افتتاح شدند، بیان کرد: برای این طرح‌ها ۸۳۹ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است. 

وی با بیان اینکه اعتبارات این طرح ها از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است، تاکید داشت: این طرح ها در روستای دهملا واقع در بخش مرکزی شاهرود افتتاح شدند.

رئیس منابع طبیعی شاهرود با بیان اینکه بند خاکی و سرریز ملاتی در حوزه دهملا حدود ۴۰ هزار و ۶۴۰ متر مکعب گنجایش دارد، بیان کرد: حفاظت از خاک، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، جلوگیری از سیلاب، کنترل و بهره وری آب از مزیت های این طرح است.

کشاورزیان افزود: علاوه بر این دو طرح از سوی منابع طبیعی شاهرود عملیات بیولوژیک ۱۰۰ هکتار شامل بذرکاری و کپه کاری نیز در منطقه صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار بازار، ۱۰۴ میلیارد ریال اعتبار طی سال جاری از محل صندوق توسعه ملی برای شهرستان شاهرود در نظر گرفته‌شده است.

کد خبر: ۴٬۳۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha