۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
۱۲ موزه منطقه‌ای در کشور احداث می‌شود
حاجی بابایی:

۱۲ موزه منطقه‌ای در کشور احداث می‌شود

همدان - نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی ۱۲ موزه منطقه‌ای در کشور احداث خواهدشد که موزه منطقه‌ای همدان یکی از آنهاست.

به گزارش خبرنگار بازار؛ حمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای موزه منطقه‌ای همدان و در جمع خبرنگاران بابیان اینکه این موزه منطقه‌ای استان‌های غرب کشور را پوشش می‌دهد، گفت: تکمیل این موزه به ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه آماده شده و حتی اعتبار اضافی هم در نظر گرفته شده است؛ افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی ۱۲ موزه منطقه‌ای در کشور احداث خواهدشد که موزه منطقه‌ای همدان یکی از آنهاست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با یادآوری اینکه در سال‌های ۹۶ و ۹۷ حدود ۱۸ میلیاردتومان اعتبار به این موزه اختصاص یافته بود، گفت: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل موزه منطقه‌ای همدان لحاظ شده است.

حاجی بابایی از اختصاص ۳۵ میلیاردتومان به موزه هنرهای معاصر همدان خبر داد و عنوان کرد: با توجه به ایجاد دو موزه منطقه‌ای غرب کشور و موزه هنرهای معاصر در همدان در آینده استان همدان دارای گنجینه‌های عظیم موزه‌ای خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موزه کل منطقه را زیر پوشش قرار خواهد داد، گفت: برای تکمیل موزه منطقه‌ای غرب کشور از لحاظ تامین پول و اعتبار مشکلی وجود ندارد و قول تامین اعتبار را برای تکمیل پروژه را می‌دهم تا پیمانکار پای کار باشد و وعده خود برای اتمام پروژه تا خرداد ۱۴۰۰ را محقق کند.

وی با اشاره به اینکه مخزن امن اشیای فرهنگی و تاریخی محل جمع‌آوری و نگهداری تمام اشیای عتیقه ای است که در منطقه غرب کشور وجود دارد، گفت: این اشیا در موزه منطقه‌ای همدان به نمایش در خواهد آمد.

کد خبر: ۴۳٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha