۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
احداث بندر خشک گلستان شتاب می‌گیرد/ آغاز عملیات اجرایی بندر خواجه نفس
استاندار گلستان در گفتگو با بازار:

احداث بندر خشک گلستان شتاب می‌گیرد/ آغاز عملیات اجرایی بندر خواجه نفس

گرگان - استاندار گلستان گفت: ایجاد بندر خشک در گلستان به دلیل داشتن معارض به کندی پیش می‌رفت اما مشکلات آن را حل کرده‌ایم و روند احداث آن سرعت می‌گیرد.

هادی حق شناس در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مساحت مورد نظر برای احداث بندر خشک در گلستان یک هزار و ۲۰۰ هکتار در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: بخشی از زمین در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه معارض داشت و به همین دلیل احداث بندر خشک با کندی پیش می‌رفت.

استاندار گلستان توضیح داد: به تازگی مشکل زمین حل شده و ۵۵۰ هکتار از مساحت زمین مورد نظر که هیچ معارضی ندارد برای اجرای پروژه در نظر گرفته و صورتجلسه شد.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک از طریق کمیسیون ۵۹ زمین مورد نظر به راه‌آهن تحویل می‌شود و روند احداث بندر خشک در گلستان شتاب می‌گیرد.

حق شناس با اشاره به اینکه عملیات اجرایی بندر خصوصی خواجه نفس هم آغاز شده است، تصریح کرد: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی درخواست شد سازمان بنادر هم در اجرای این پروژه با بخش خصوصی مشارکت کند و وزیر با این موضوع موافقت کرد.

وی خاطرنشان کرد: با احداث بندر خشک و بندر خواجه نفس گلستان به هاب غلات تبدیل می‌شود و ظرفیت ریلی، دریایی و زمینی گلستان برای توسعه تجارت با کشورهای همسایه و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ... تکمیل خواهد شد.

کد خبر: ۴٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha