۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
استارت برای تسخیر ربع بازار لوازم خانگی/ اشتغال بیش از ۸۰۰ نفر در واحد تولید لوازم برقی در البرز
بازار گزارش می دهد

استارت برای تسخیر ربع بازار لوازم خانگی/ اشتغال بیش از ۸۰۰ نفر در واحد تولید لوازم برقی در البرز

کرج- یک واحد تولیدی لوازم خانگی برقی در تاریخ ۲۰ شهریور با پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و ۳۷۰ نفر اشتغالزایی در فاز اول با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید و پیش بینی می شود میزان اشتغالزایی این واحد در فاز دوم توسعه و تا پایان سال به بیش از ۸۰۰ نفر نیز برسد.

 شیما عبداله خانی؛ بازار: بیستم شهریور ماه امسال ۱۲ واحد تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی پیام به بهره برداری رسید که بیش از هفت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۷۲۲ نفر اشتغالزایی به همراه داشته است. این درحالیست که واحد تولیدی لوازم خانگی برقی با پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و ۳۷۰ نفر اشتغالزایی در فاز اول از برجسته ترین واحدهایی بود که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

پیش بینی می شود میزان اشتغالزایی این واحد در فاز دوم توسعه و تا پایان سال به بیش از ۸۰۰ نفر نیز برسد. مرکز داده و آزمایشگاه تحقیق و توسعه ارزهای دیجیتال، تولید تجهیزات اندازه گیری الکترونیکی، مونتاژ دوربین های مداربسته و سیستم های هوشمند اماکن و خودرو و مونتاژ توربو شارژهای موتورهای بنزینی و دیزلی از دیگر پروژه هایی بود که در منطقه ویژه اقتصادی پیام افتتاح شد.

همچنین شرکت های تولید لوازم یک بار مصرف پلاستیکی و مواد ضدعفونی و بهداشتی و آرایشی و مونتاژ دستگاه های تهویه و هواساز آغاز به کار کردند. منطقه ویژه اقتصادی پیام با داشتن ۲۳۰ واحد تولیدی و صنعتی که ازاین بین حدود۹۰ واحد فعال هستند که این موضوع می تواند نقش موثری در رونق تولید در استان داشته باشد. از طرفی جذب سرمایه گذاران به این منطقه می تواند گامی بسیار مثبت در جهت جهش تولید باشد که در دو سال گذشته پیشرفت های قابل توجهی در این مورد ایجاد شده است.

به گونه ای که میزان سرمایه گذاری در سال ۹۸ مساوی تمام سال های فعالیت فرودگاه پیام بوده است. میزان سرمایه گذاری در این منطقه که تا سال ۹۲، ۱۵۰۰میلیارد ریال بوده تا مرداد سال ۹۹ به ۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است که نشان از عزم جزم مسئولان برای جذب هر چه بیشتر سرمایه دارد.

می توان گفت: افزوده شدن بخش پروازهای مسافری در کنار پروازهای باری در سال های اخیر یکی از مزیت های مهمی بوده که در کنار دیگر امکانات این منطقه از جمله گمرک، پنجره واحد تجاری و نزدیکی به تهران و استان های اقتصادی کشور اتفاقات مثبتی را در این منطقه رقم زده است.

اما موضوعی که باید به صورت ویژه به آن پرداخت کمک دولت به تامین زیر ساخت های لازم برای سرعت بخشی به جذب سرمایه گذاران در منطقه دارد. از طرفی رفع مشکلاتی چون محدودیت تامین برق در منطقه که یکی از نیازهای اصلی واحد های تولیدیست با همکاری وزارت نیرو ضروری است.

کمک واحد های تولیدی به شکوفایی اقتصاد کشور
عزیز اله شهبازی استاندار البرزدر بازدید از واحد تولید کننده لوازم خانگی برقی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: این منطقه می تواند موتور محرکه توسعه و پیشرفت استان البرز باشد. بنابراین می توان در راستای کمک به شکوفایی اقتصاد کشور و ایفای نقش بر روند فعالیت های اقتصادی پایتخت موثر باشد.

شهبازی افزود: در شرایط تحریمی که دشمنان تنگناهای زیادی برای ما ایجاد کردند، چنین واحدهایی می توانند راهگشا و نیاز کشور را در کالاهایی که عمدتا وارداتی هم بودند، تامین کند.

وی اظهار کرد: راه اندازی چنین واحد هایی در شرایط شیوع کرونا با توجه به نیاز مردم موجب اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر پرسنل آموزش دیده شده است که با تولید روزانه ۵۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی و همین مقدار نیز یخچال با فناوری های روز دنیا فعالیت می کند. وی همچنین به مشکل این واحد در خصوص تامین برق اشاره و ابراز امیدواری کرد پس از این باز که پیگیری جدی برای رفع این نیاز صورت گیرد.

تلاش برای تولید یک چهارم نیاز لوازم خانگی کشوراز البرز
عضو هیات مدیره فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام در این زمینه به خبرنگار بازار گفت: واحد تولید لوازم خانگی برقی با سرمایه ۵۵۰ میلیارد تومان و ۳۷۰ نفر اشتغال در فاز اول در منطقه ویژه اقتصادی پیام افتتاح شد و در فازهای بعدی قول اشتغال نزدیک به ۹۰۰ نفری را داده اند. ۱۱ شرکت دیگر نیز در حوزه الکترونیک و آی تی و آی سی تی و با ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسیدند. استقرار این واحد ها باعث ایجاد اشتغال برای ۷۰۰ نفر شده است.

«ارسلان ذاکری افشار» افزود: این واحد در افق فعالیت خود به دنبال این هستند که ۲۵ درصد بازار لوازم خانگی کشور را به دست بگیرند. تولیدات این شرکت در حال حاضر شامل ماشین لباسشویی، کولر گازی و یخچال است.

وی با اشاره به مشکل تامین برق در منطقه ویژه اقتصادی گفت: با توجه به توسعه زیادی که در منطقه اتفاق افتاد ظرفیت برق منطقه محدود است و باید حتما وزارت نیرو نسبت به احداث شبکه انتقال و پست برق در منطقه اقدام کند. اگر بخواهد رونق اقتصاد و اشتغال صورت بگیرد سازمان ها و ارگان های مختلف همگی باید برای این موضوع کمک کنند.

ذاکری اضافه کرد: چند واحد استخراج رمز ارزها نیز در منطقه وجود دارند که از قبل فعالیت دارند و مجوز جدیدی به دلیل محدودیت برق داده نشده است اما مذاکراتی نیز با وزارت نیرو برای افزایش ظرفیت برق منطقه ویژه اقتصادی انجام شده است.

در شرایط کنونی اقتصاد و با وجود تحریم ها به چرخش درآوردن چرخ تولید داخلی عزمی جزم می خواهد و پشتیبانی قوی برای ادامه فعالیت این واحد ها ضروریست؛ واحد هایی که بتوانند بخشی از تولید را برعهده بگیرند و وابستگی به خارج را روز به روز کمتر کنند. حال این ظرفیت در منطقه ویژه اقتصادی پیام وجود دارد که در صورت حمایت می تواند در رفع نیاز اشتغال و تولید کشورموثر باشد.

کد خبر: ۴۳٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha