۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
نمایشگاه تولیدات داخلی در قم ایجاد می‌شود
برای رسیدن به رونق تولید؛

نمایشگاه تولیدات داخلی در قم ایجاد می‌شود

قم - غضنفری،‌ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم از ایجاد نمایشگاه عرضه تولیدات محصولات داخلی در قم خبر داد و گفت: دستگاه‌های خدمت رسان نیازهای این نمایشگاه را برآورد و تأمین می‌کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، مهرداد غضنفری عصر چهارشنبه در سومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان قم که با هدف تحلیل و بررسی وضعیت صادرات استان در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، بیان کرد: طی ۵ ماهه نخست امسال صادرات کالا از قم کاهش یافته است که نیاز به بررسی و تحلیل دارد هرچند بخش عمده‌ای از این کاهش به بحران کرونا و بسته شدن مرزها بستگی دارد ولی با توجه به این بحران میزان تجارت خارجی استان افت کرده است.

وی اظهار داشت: برای رفع مشکلات پیش روی صادرکنندگان در حوزه‌های مختلف از جمله بازاریابی، ورود به بازار، انعقاد قرارداد، بیمه و ضمانت صادرات، هزینه‌های رقابت و ماندگاری، لجستیک و حمل و نقل صادراتی و در نهایت بازگشت ارز حاصل از صادرات، استفاده از ابزارهای تشویقی ضروری است.

به گفته معاون استاندار قم، مقرر شد برای بررسی این امر کمیته‌ای با محوریت اتاق بازرگانی و فعالان خصوصی در مرکز با حضور معاونین سازمان صمت و دیگر وزارت خانه‌هایی که به نحوی با تهیه مواد اولیه ارتباط دارند تشکیل و ابهامات آن برطرف شود و به عنوان یک راهکار نهایی برای توسعه و رونق صادرات استان استفاده شود.

هدف‌گذاری برای صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری
وی با بیان هدف‌گذاری مشخص برای رونق صادرات، عنوان کرد: با توجه به ۴۹ میلیون دلار صادرات و ۱۳۶ میلیون دلار واردات که هر دو نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است به عبارتی در خصوص ارزش صادرات ۱۶ درصد و در حوزه واردات هم ۳۶ درصد کاهش داریم.

غضنفری افزود: قرار شد برای افزایش صادرات با هدف‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری فعالان صادرات و تولیدکنندگان تلاش کنند و آنچه که به نظر صادرکنندگان مانع صادرات می‌شود مشخص شود و مشکلات تأمین مواد اولیه به ویژه در حوزه‌های پتروشیمی مشکل داریم؛ جلساتی با محوریت بخش خصوصی استان برگزار شود و مباحث با حضور وزارتخانه‌های مرتبط مطرح می‌شود تا به عنوان یک تصمیم مطلوبی برای رونق صادرات ابلاغ شود.

نمایشگاهی برای بهبود صادرات قم
به گفته وی، بخش دیگری از مشکلات در ارتباط با موانع تولید است که باید ما رونق داشته باشیم و بعد به فکر صادرات آن باشیم و هم‌چنین درباره نمایشگاه ساخت داخل برنامه‌ریزی‌شده تا دستگاه‌های خدمت رسان نیازهای این نمایشگاه را برآورد و تأمین کنند؛ در زمینه تأمین آب و برق و گاز خوب کار شده ولی در زمینه تأمین راه دسترسی مناسب هنوز مشکل داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم بیان کرد: مقرر شد اداره راهداری استان هم همکاری کرده و برای تأمین یک راه دسترسی آسان برای نمایشگاه بین‌المللی که قرار است نمایشگاه تخصصی ساخت داخل هم در آن جا مستقر شود همکاری خوبی داشته باشد.

وی در ارتباط با بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت هر فعالی که به کشور و توسعه آن علاقه دارد نباید مخالف بازگشت ارز صادراتی باشد.

کد خبر: ۴۳٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha