۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
قدرت خرید مردم به یک سوم کاهش یافته است
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:

قدرت خرید مردم به یک سوم کاهش یافته است

بیرجند- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت: علی‌رغم افزایش درآمد اسمی خانوارها، قدرت خرید هر فرد ایرانی در شرایط فعلی نسبت به سال ۹۰ به حدود یک سوم کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین خسروی اسفزار  در نطق پیش از دستور  امروز مجلس با اشاره به سیل نخستین روزهای شهریور ماه سال جاری اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات سیل از اولویت های پیش رو است. 

 وی با اشاره محصولات استراتژیک خراسان جنوبی اعم از زرشک، زعفران و عناب بیان کرد: با توجه به شعار سال جاری، این پتانسیل ها نیازمند سرمایه‌گذاری بخش‌های دولتی و نیمه دولتی است.

خسروی اسفزار با اشاره به مشکلات پیش روی حوزه انتخابیه، بیرجند، درمیان و خوسف اظهار کرد: بیمارستان نیمه تمام و مشکلات فاضلاب از جمله معضلات پیش روی شهرستان خوسف بوده که نیازمند همکاری و توجه دولت است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خواستار دو بانده کردن جاده اصلی اسدیه به بیرجند شد و گفت: همچنین بازگشایی بازارچه مرزی میل ۷۳ از جمله مطالبه های مردم درمیان بوده که می طلبد مورد توجه جدی قرار گیرد.

گلایه از عدم تحقق وعده های دولت

خسروی اسفزار خواستار تحقق وعده های دولت شد و گفت: گفته شده بود در ماه‌های ابتدایی دولت تدبیر و امید مشکلات از سر راه تولید برداشته می‌شود ولی در حال حاضر مسائل و مشکلات تولید از هفت خان به هفتاد خان رسیده است.

وی با بیان اینکه شعار دولت تدبیر و امید نجات اقتصاد ایران بود ولی در حال حاضر بازار بورس و ارز و خودور غرق در هرج و مرج است، افزود: رئیس جمهور حدود ۹ سال قبل بیان کرده بود که به گونه‌ای عمل می‌کند که مردم به یارانه ۴۵ هزار تومانی نیازی نداشته باشند اما در شرایط کنونی میزان پرداختی یارانه ثابت مانده ولی آب و برق و گاز و سایر مایحتاج بارها افزایش یافته است.

نماینده مردم، بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس اظهار کرد: علی‌رغم افزایش درآمد اسمی خانوارها، قدرت خرید هر فرد ایرانی در شرایط فعلی نسبت به سال ۹۰ به حدود یک سوم کاهش پیدا کرده است.

شبکه مطالبات مردم در سیما ایجاد شود

وی با طرح این پرسش چرا دلار سه هزار تومان در زمان آغاز شروع به فعالیت دولت به ۲۷ هزار تومان رسیده است، گفت:  آیا عمل نکردن به وعده‌های اقتصادی مصداق ترک فعل محسوب نمی‌شود.

خسروی اسفزار خطاب به رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: آیا تاکنون به درخواست ۴۰۰ طلبه مبنی بر مجازات عاملان ولنگاری در فضای مجازی پاسخی داده‌ شده است؟

وی با گلایه از عملکرد نامطلوب دولت در موضوع شفاف‌سازی بیان کرد: نیاز است صدا و سیما شبکه‌ای به نام شبکه مطالبات مردمی در کنار سایر شبکه‌ها ایجاد کند.

کد خبر: ۴۳٬۲۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha