۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
روابط تجاری و شیلاتی بین ایران و اندونزی گسترش یابد
سفیر اندونزی در ایران:

روابط تجاری و شیلاتی بین ایران و اندونزی گسترش یابد

رشت - سفیر اندونزی در ایران گفت: روابط تجاری ایران و اندونزی در زمینه شیلات، کشاورزی و گردشگری باید گسترش یابد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اکتاوینو علیمودین در دیدار با استاندار گیلان با اشاره به اینکه رئیس انجمن دوستی بین ایران و اندونزی یک گیلانی است، افزود: ما از طریق بندانزلی می‌توانیم کالاهای اندونزی را به کشورهای همسود ( CIS ) ارسال کنیم و از این طریق برای انتقال گردشگران نیز بهره‌مند شویم.

سفیر اندونزی در ایران با اشاره به برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در اندونزی و مشاهده توانایی بازیکنان ایرانی به ویژه در زمینه دفاع شخصی گفت: برای استفاده از تکنیک بازیکنان ایرانی و انتقال تجربیات فنی و حرفه‌ای آنان آمادگی داریم.

وی با بیان اینکه امیدوارم در آینده نزدیک ارتباط گیلان با یکی از استان‌های اندونزی در زمینه فرهنگی و تجاری فراهم شود، افزود: باید تلاش کنیم با گسترش روابط میان هیأت‌های تجاری ایران و اندونزی به ویژه در زمینه‌های شیلات، کشاورزی و گردشگری باتوجه به اشتراکات آب و هوایی گیلان با اندونزی، با تحریم‌ها مقابله و آنها را شکست دهیم.

ارسلان زارع استاندار گیلان نیز با اشاره به اینکه اندونزی بزرگترین کشور مسلمان، عضو موثر سازمان همکاری‌های اسلامی، عضو گروه ۲۰ و از بانیان جنبش عدم تعهد و از دوستان جمهوری اسلامی ایران است که در نهادهای بین المللی همواره همراه ماست، افزود: از گسترش روابط دوستانه ایران و اندونزی بسیار خرسندیم و از آن استقبال می‌کنیم.

وی گفت: در دولت دکتر روحانی طی سال‌های اخیر این روابط در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی افزایش پیدا کرده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه در شرایط تحریم غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه ایران، گسترش روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای دوست برای ما بسیار مهم است، اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری بین بانک مرکزی ایران و اندونزی در همین راستا بوده که می‌تواند بر گسترش روابط پولی و بانکی نیز موثر باشد.

وی مسلمان بودن ۹۰ درصد از جمعیت اندونزی را جزو مشترکات میان ایران و اندونزی عنوان و خاطرنشان کرد: علاوه بر موضوعات فرهنگی و اجتماعی، اشتراکات زیادی در زمینه‌های گردشگری، محیط‌زیست، انرژی‌های پاک، شیلات، پرورش ماهیان و آبزیان، مدیریت پسماند، فن آوری اطلاعات و تبادل تکنولوژی میان استان گیلان با اندونزی وجود دارد.

استاندار گیلان به روند اجرای پروژه مهم تکمیل راه آهن سراسری جنوب - شمال در دولت تدبیر و امید اشاره و کوتاه شدن فاصله زمانی، کاهش هزینه حمل و نقل، انتقال ۱۰ میلیون تن بار و بیش از سه میلیون گردشگر را از فواید اتصال آن ذکر کرد.

زارع ادامه داد: با تکمیل این خط ریلی، دریای عمان و خلیج فارس به دریای خزر و کاسپین متصل می‌شود که می‌تواند ارتباط بین کشورهای اوراسیا، شرق آسیا و اروپا را تسهیل کند که در تلاشیم تا سال ۲۰۲۱ راه آهن به بندر کاسپین برسد.

کد خبر: ۴٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha