۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
بهبود مشکلات نوردکاران

بهبود مشکلات نوردکاران

نخستین هم اندیشی نوردکاران فولادی ایران با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با پیگیری هفت ساله در راستای رفع مشکل مربوط به نوردکاران به پایان رسید.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، داریوش اسماعیلی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نخستین نشست هم اندیشی اعضای انجمن نوپای نوردکاران فولادی ایران بر ضرورت الزام عرضه شمش فولادسازان در بورس کالای ایران و برداشتن موانع و محدودیت نوردکاران تاکید کرد.

با کاهش عرضه شمش فولادسازان در بورس کالا، نوردکاران در بخش پایین دستی زنجیره فولاد به علت عدم تامین مواد اولیه (شمش فولادی) با چالش مواجه شدند. در شش ماه گذشته شکاف بین عرضه و تقاضای شمش فولادی در بورس کالا حاکی از این است که فولادسازان در این مدت به تعهدات خود عمل نکرده اند اما نوردکاران فراتر از تعهدات خود به عرضه مقاطع فولادی در بورس کالا اقدام کرده اند.

آمارها حتی نشان می دهد میزان شمش محدود عرضه شده در بورس کالا بالاتر از قیمت جهانی در اختیار نوردکاران قرار می گیرد، به همین دلیل است که نوردکاران در شرایط فعلی با شرایط بسیار سختی روبه رو هستند که تولید آن ها را با مشکل مواجه کرده است. انجمن نوردکاران فولادی ایران که در جهت تامین خواسته های نوردکاران فولادی ایران تاسیس شده در نخستین هم اندیشی اعضای انجمن، میزبان معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت بود.

در نشست امروز، نوردکاران به طرح مشکلات و دغدغه های خود در حضور داریوش اسماعیلی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پرداختند. در پایان این نشست با پیشنهادات دو سویه نوردکاران و وزیر صمت مقرر شده مواردی شامل: الزام به عرضه ۶۰ درصد تولیدات شمش فولاد در بورس کالای ایران، الزام به عرضه ۷۵ درصد محصولات فولادی تولید شده که با خرید مواد اولیه از بورس کالا انجام شده باشند، اصلاح اطلاعات بهین یاب از سوی تولیدگنندگان فولادی برای اینکه مبنای تصیم گیری وزارت صنعت، معدن و تجارت است، انجمن نوردکاران فولادی ایران نیز به عنوان متولی همه کارخانه های نوردی کشور به وزارت صنعت، معدن و تجارت باید کمک کنند تا مکانیزمی طراحی شود که محصولات با قیمت مناسب به دست مصرف کننده نهایی برسد و... پیگیری شود.

در پایان مقرر شد چون قیمت های محصولات فولادی داخلی ناگزیر از قیمت های جهانی تبعیت می کند، بنابراین فرآیند قیمت گذاری باید تابعی منطقی و منعطف از قیمت های جهانی باشد، این در صورتی است که عرضه داخلی باید بتواند کفاف و تامین تقاضای داخلی را پوشش دهد.

کد خبر: ۴۳٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha