۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
با سوزوکی مسیرهای ناهموار را هموار کنید
ادونچربایک ژاپنی سرسخت ‌تر از قبل!

با سوزوکی مسیرهای ناهموار را هموار کنید

V-Strom۱۰۵۰ نسخه ۲۰۲۰، ۱۳هزار و ۳۹۹ دلار قیمت گذاری شده است.

بازار؛ گروه خودرو: ادونچرها دسته‌ای از موتورسیکلت‌ها هستند که به دلیل کاربری و نوع طراحی که دارند، بهترین و مناسب‌ ترین گزینه برای آفرود و همچنین اسپرت ‌دوستان به شمار می‌آیند.

در این راستا شرکت‌های مطرح جهان هر یک با ارائه تکنولوژی نوین و جدیدشان سعی کرده‌اند تا ادونچرهای را با قابلیت‌های منحصر به ‌فرد به بازار عرضه کنند. همین موضوع منجر به انتخاب سخت و دشوار برای معرفی بهترین ادونچرها شده، با این حال V-Strom یکی از بهترین‌های این کلاس شناخته می‌شود که حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

شاید الگوبرداری به طور کاملا دقیق اما متفاوت از ادونچر باواریایی R۱۲۰۰GS سبب شده تا مدل V-Strom را به یک موتورسیکلت دو منظوره مناسب آفرود و جاده بدل کند.

نسخه‌ای V-Strom۱۰۵۰ که به عنوان قوی ‌ترین مدل این دو چرخ جذاب سوزوکی معرفی می‌شود، ظاهری تنومند دارد که با توجه به فلاپ‌های نصب شده روی بدنه و فاصله نقطه جلو پوزه نسبت به گل ‌گیر و ارتفاع خاص بدنه، پیکره عضلانی با ظاهری ساده اما کاربردی را به وجود آورده است.

از سوی دیگر تکنولوژی بالا سوزوکی را می‌توان در پیشرانه V-Strom۱۰۵۰ جستجو کرد؛ چراکه موتور وی‌تویین ۹۰درجه‌ای(دوسیلندر) به حجم دقیق ۱۰۳۷سی‌سی پیشرانه این ادونچر را تشکیل می‌دهد تا با بهبود طراحی محفظه احتراق و کاهش فضای بالای پیستون و اتاقک احتراق نسبت تراکم را به ۱۱.۵به یک رسانده تا با طراحی چهارسوپاپ در هر سیلندر که در مجموع  ۸ سوپاپ و با پاشش سوخت توسط انژکتور روی دریچه‌گاز حداکثر توان ۱۰۸اسب‌بخار را داشته باشد.

ضمن اینکه سوزوکی اعلام می‌کند تا با اویل پمپ جدید دوگانه با استفاده از نیروی گریز از مرکز و طراحی مدارات هیدرولیکی برای قطعات دوار و متحرک، میزان استهلاک و خرابی را به حداقل ‌ترین بخش خود رسانده تا کیفیت این پیشرانه وی‌تویین را در سطح بالایی قرار دهد و در مدت طولانی کم‌ترین دردسر را برای مالک ایجاد کند.

رادیاتور بزرگ به همراه صفحات فین روی بلوکه پیشرانه و طراحی رادیاتور جمع‌وجور برای گیربکس تا حد بالای راندمان را افزایش و از کاهش آن توسط تنش حرارتی جلوگیری می‌کند.

سیستم‌ سوپاپ‌بندی با در نظر گرفتن دو میل‌سوپاپ با مکانیزم کنترلگر عملکرد موتور را بهبود بخشیده تا به کمک یک گیربکس شش سرعته دنده ثابت قدرت را با زنجیر دارای اورینگ به محور عقب برساند.

کلاچ‌های چندصفحه‌ای غوطه‌ور در روغن و با همراه داشتن مکانیزم تسریع تعویض دنده، فرایند تعویض دنده‌ها در کمترین زمان انجام شده و اتلاف انرژی در پایین سطح خود به هنگام انتقال قدرت باشد.

شاسی از جنس آلومینیوم با ساختار فورجینگ است که وزن خالص را بدون در نظر گرفتن سرنشینان به ۲۳۶کیلوگرم برساند. دامپرهای هیدرولیکی با قابلیت تنظیم شدن در جلو و قرارگیر یک دامپر هیدرولیکی با فنر لول به همراه اهرم‌های جذب کننده نیروی عرضی در محور عقب تعبیه شده تا باکیفیت‌ترین سواری حتی در هنگام عبور از مسیرهای ناهموار به ارمغان آورد.

بر همین اساس یکی دیگر از پارامترهای موثر در سواری باکیفیت سایز تایرها بوده که در محور جلو ۸۰/۱۱۰ با رینگ ۱۹ اینچی و ۷۰/۱۵۰ با رینگ ۱۷اینچی در نظر گرفته شده تا با استفاده از رینگ بزرگتر در جلو میزان ارتعاش وارده به فرمان با توجه به دامپرهای هیدرولیکی در کمترین حالت قرار گیرد.

مهندسان شرکت سوزوکی دو دیسک خنک ‌شونده با چهار پیستون در کالیپر و تک دیسک خنک شونده با کالیپر دو پیستونه و با هماهنگی سیستم ترمز ضد قفل ABS عملکرد سیستم ترمز فوق ‌العاده بوده تا میزان ضریب ایمنی راکب و سرنشینان را افزایش دهد.

گفتنی است قیمت مدل V-Strom۱۰۵۰ نسخه ۲۰۲۰، ۱۳هزار و ۳۹۹ دلار بوده تا گارانتی نامحدود ۱۲ماهه و خدمات محافظتی خاص در کنار آن جزو موارد مهم در خدمات پس از فروش به حساب آید.

کد خبر: ۴۳٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha