۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
مخدوش کردن قیمت اجناس تخلف است
مدیرکل نظارت بر تشکل های سازمان حمایت:

مخدوش کردن قیمت اجناس تخلف است

ارغنده پور، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان ها و نظارت بر تشکل های سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: درج قیمت برروی کالا در سه قانون «تعزیرات حکومتی»، «حمایت از حقوق مصرف کنندگان» و «اصلاحیه قانون نظام صنفی» تاکید شده است.

به گزارش بازار، «مجید ارغنده پور» افزود: تولید کنندگانی که کالاها را بصورت بسته بندی عرضه می کنند باید همراه با درج قیمت باشد.

وی اظهارداشت: نصب برچسب قیمت کالاها امری قانونی و همینطورجزء حقوق حقه مصرف کنندگان است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان ها و نظارت بر تشکل های سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: تمام فروشندگان صنوف مختلف بر اساس قانون ملزم به درج برچسب قیمت روی اجناس هستند و مخدوش کردن قیمت کالا تحت هر عنوانی تخلف بوده و برخورد جدی با متخلفان در این زمینه صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: برخی از فروشندگان کالاهای که با قیمت های قبلی خریداری کرده اند امکان دارد قیمت ها را مخدوش کنند، برچسب بزنند یا به همان شکل بگذارند ولی با قیمت های جدید به مصرف کنندگان عرضه کنند در هر حالتی تخلف محسوب می شود.

ارغنده پور اظهارداشت: اگر مردم در مقابل تخلف سکوت کنند بی تردید تخلف در جامعه بوسیله متخلفان نهادینه می شود و متخلف فضای امنی برای تکرار تخلف پیدا می کند.

وی ادامه داد: نظارت در سطح بازار بوسیله دستگاه های نظارتی در حال انجام است اما توان نظارت در تکانه های اقتصادی، در فضاهای بحران و خاص محدود است و مردم می توانند در این زمینه بسیار نقش بازی کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان ها و نظارت بر تشکل های سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یادآورشد: توان نظارتی بوسیله خود مردم می تواند مضاعف وتقویت شود.

کد خبر: ۴۳٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha