۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
سازمان‌های خدمت رسان به متخلفان ساخت و ساز خدمات ارائه ندهند
معاون استاندار آذربایجان شرقی:

سازمان‌های خدمت رسان به متخلفان ساخت و ساز خدمات ارائه ندهند

تبریز- معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‎شرقی با اشاره به رویکرد کشورهای مختلف در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: دستگاه‌های خدمات رسان هیچ خدماتی به افراد متخلف ارائه نکنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، جواد رحمتی روز سه شنبه در جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه شهری، روستایی و عشایری، آمایش سرزمین و محیط زیست استان، قانون را فصل الخطاب تمامی تصمیمات مسئولان دانست و گفت: رعایت قوانین و جوانب حقوقی مختلف در تمامی تصمیمات باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد تا از اتلاف زمان، منابع و امکانات در اجرای پروژه‌های مختلف جلوگیری شود.

وی با تاکید بر جلوگیری از توسعه بی دلیل حریم شهرها در استان تاکید کرد: توسعه حریم شهرها باید با لحاظ تمامی شاخص‌های توسعه ای و همراه با اعطای کاربری‌های هدایت شده باشد.

رحمتی بر اتخاذ تصمیمات مناسب برای واگذاری زمین و احداث مسکن مناسب برای افراد فاقد مسکن در جامعه تاکید کرد و گفت: افزایش تولید زمین در شهرها و ایجاد بسترهای مناسب برای رونق ساخت و ساز از ضرورت‌های فعلی جامعه است که باید توان خرید مردم و افراد فاقد مسکن نیز در چنین تصمیماتی، مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: حضور مسئولان شهری و شهرستانی شهرها در جلساتی همچون بررسی طرح‌های جامع می تواند نقش موثری اجرای سریع پروژه‌های مختلف و تسلط کامل مسئولان امر به موضوعات مختلف شهری داشته باشد.

رحمتی خواستار توجه مسئولان شهری بناب به بهبود سیمای شهری در این شهر شد و گفت: متاسفانه از سالیان گذشته به موضوع سیمای شهری و اقتصاد مسکن در این شهرستان، توجه چندانی نشده است که باید با تلاش مسئولانه تمامی دستگاه‌های اجرایی و رعایت دقیق ضوابط فنی و معماری، بی توجهی‌های چندین ساله به این موضوع، خاتمه یابد.

وی مشکلاتی همچون افزایش مهاجرت و حاشیه نشینی را نتیجه انفعال و بی‌برنامگی برخی مسئولان دانست و عنوان کرد: همه در قبال موضوعاتی همچون مهاجرت به شهرهای بزرگ و توسعه بی رویه حاشیه نشینی، مسئول هستیم و باید با نگرش‌های جدید و قابل اجرا، برنامه‌های توسعه‌ای را پیش ببریم.

کد خبر: ۴۳٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha