۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
طرح اقدام ملی تولید مسکن از خلاء اجرایی و محاسباتی رنج می برد
مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران:

طرح اقدام ملی تولید مسکن از خلاء اجرایی و محاسباتی رنج می برد

باقرپور، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران گفت: متاسفانه طرح اقدام ملی تولید مسکن از خلاء های اجرایی و محاسباتی به شدت رنج می برد.

به گزارش بازار، «خشایار باقرپور» افزود: ساز و کارپولی طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در کشور کلید خورده اما یکسری نگرانی هم با خود دارد.

وی اظهارداشت: محاسباتی که برای برنامه ریزی مالی این طرح صورت گرفته بر اساس شاخص های زمان خود بوده و امروز کارایی زیادی ندارد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران گفت: این طرح برپایه نقد طرح مسکن مهر شکل گرفته است.

وی در ادامه افزود: تمامی محاسباتی که از قبل انجام گرفته امروز تغییر کرده از اینرو جای نگرانی بسیاری دارد.

باقرپور بیان داشت: جریان نقدینگی برای پیمانکاران این طرح توسط بانک مسکن مهیا شده و این اتفاق خوبی است اما اینکه طرح در ادامه و در اجرا به کدام سمت و سو خواهد رفت و همینطور به سبب مباحث مالی چقدر توقف داشته باشد بحث دیگری است.

وی ادامه داد: تغییر این شاخصه های محاسباتی چه زمانی می خواهد در محاسبات بانکی یا آورده متقاضیان لحاظ شود جای نگرانی بسیار زیادی دارد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران گفت: هزینه ساخت یک واحد مسکونی امروز در کشور به مراتب بالاتر از اعداد و ارقامی که در محاسبات مالی طرح اقدام ملی تولید مسکن دیده شده است.

وی افزود: این طرح از یکسری خلاء های اجرایی و محاسبات مالی رنج می برد اما باید دید در عمل چگونه با این موارد برخورد می شود.

باقرپور اظهارداشت: نقدهای زیادی به این طرح وارد است چرا که خیلی شناخته شده نیست، ابعادآن خیلی برای عوام بازگو نشده و در عین حال ساز و کار تعامل با بخش خصوصی هم خیلی شفاف نیست بنابراین بیم آن می رود دستگاه های دولتی و خصولتی در این طرح ورود پیدا کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه منابع مالی نقش تعیین کننده ای در اجرا دارد، گفت: تمام فرض ها بر این گذاشته می شود که خلاء ها و چالش های اجرای مسکن مهر در این طرح اتفاق نیفتد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران گفت: مسکن مهر طرح خیلی خوب بود اما بد اجرا شد.

وی افزود: طرح اقدام ملی هم طرح خوبی برای اقشار متوسط جامعه نه ضعیف قلمدا می شود.

باقرپور یادآورشد: طرح اقدام ملی تولید مسکن بی تردید با این برنامه ریزی مالی شکست خواهد خورد چرا که امروز ساخت یک متر مربع فضای مفید بدون احتساب زمین و هزینه های جواز کمتر از هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تمام نمی شود اگر بخواهند این طرح را با قیمت های پائین تر تمام کنند بدون شک در اجرا و کیفیت ساخت و ساز اتفاقات بدی خواهد افتاد.

کد خبر: ۴۳٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha