۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
رونمایی از دستگاه شبیه ساز دامپ تراک بومی سازی شده

رونمایی از دستگاه شبیه ساز دامپ تراک بومی سازی شده

دستگاه شبیه ساز دامپ تراک بومی سازی شده در مراسمی با حضور روسای ایمیدرو و دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی رونمایی شد.

به گزارش بازار، دستگاه شبیه ساز دامپ تراک ابزاری است که کاربر را در ابتدای کار با فضا و شرایط واقعی معدن و چالش‌های فعالیت در آن مواجه می‌کند و کاربر با همه مشکلات کار بر روی دامپ تراک قبل از حضور در معدن آشنا می‌شود.

بیش از ۴۰ درصد حوادث در معادن روباز ناشی از حوادث ترافیکی
خداداد غریب پور در حاشیه این مراسم در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت: بیش از ۸۵ درصد حوادث در معادن روباز کشور ناشی از فعالیت‌های غیرایمن و بیش از ۴۰ درصد حوادث در معادن روباز کشور ناشی از حوادث ترافیکی است.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: برای کاهش اینگونه حوادث با همکاری ایمیدرو، دانشگاه خواجه نصیر و بخش خصوصی دستگاه شبیه ساز دامپ تراک عرضه شد که در راستای بومی سازی در معادن و صنایع معدنی به کاهش حوادث در این بخش از جمله کاهش تلفات جانی و خسارت دستگاه‌های سنگین منجر خواهد شد.

غریب پور گفت: سال گذشته و امسال ۲۱۹ طرح را با دانشگاه‌ها آغاز کردیم، از این تعداد پنج طرح در حوزه ایمنی با دانشگاه‌ها نهایی شده است که منجر به کاهش تلفات، حفظ محیط زیست، مدیریت پایدار و مدیریت پسماند خواهد شد.

وی ادامه داد: برای بومی سازی تجهیزات و ماشین آلات صنایع معدنی، صنایع معدنی کشور در کنار هپکو قرار گرفتند تا نیاز آن‌ها به دامپ تراک رفع شود.

غریب پور افزود: امسال در معدن و صنایع معدنی ۵۰۰ میلیون دلار برای ساخت داخل از جمله ساخت ماشین آلات، تجهیزات و دانش بومی هدفگذاری شد، ضمن این که تحقیقاتمان را نیاز محور کردیم یعنی دانشگاه‌ها براساس نیاز واحد صنعتی کار تحقیقی انجام می‌دهند. به عبارت دیگر هر دانشگاه که با صنایع بزرگ ما قرارداد می‌بندد، یکی از نیازهای فناورانه آن صنعت رفع می‌شود.

سهام داران دیگر بورس مانند معدنی‌ها بازارگردانی کنند
رئیس هیئت عامل ایمیدرو همچنین درباره بازارگردانی معدنی‌ها در بورس گفت: ایمیدرو آغازگر بازارگردانی در بورس بوده است، از این رو شرکت‌های دیگر نیز اگر بازارگردانی را آغاز کنند این امر منجر به تثبیت بازار سرمایه خواهد شد.

غریب پور ادامه داد: معدن و صنایع معدنی ۲۰ تا ۲۵ درصد بازار سرمایه و پتروشیمی‌ها هم ۲۰ تا ۲۵ درصد این بازار را تشکیل می‌دهند و سایر صنایع مانند انفورماتیک، کشاورزی و خدماتی‌ها نیز در بازار سرمایه حضور و سهم دارند؛ لذا این بخش‌ها هم، باید با تشکیل صندوق‌های بازارگردان بتوانند سهام با ارزش خود را حفظ و از ریزش‌های سنگین جلوگیری کنند تا حقوق سهامداران خرد رعایت شود. ضمن این که سازمان بورس بازارگردانی را الزامی کرده است.

کد خبر: ۴۲٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha