۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
خرید توافقی زرشک در خراسان جنوبی آغاز شد
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

خرید توافقی زرشک در خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند- قوسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از خرید توافقی زرشک سال قبل طی یک هفته آینده خبر داد و گفت: هر کیلو زرشک خوب و درجه یک به قیمت ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان خریداری می شود.

غلامرضا قوسی در گفت و گو با بازار بیان کرد: بر اساس پیگیری های انجام شده زرشک به صورت توافقی از کشاورزان خریداری می شود و در مشهد و تهران به فروش می رسد.

وی ادامه داد: از زرشک کاران خواستاریم با مراجعه به مراکز تعاون روستایی، میزان زرشک موجود خود و رقم فروش را اعلام کنند تا کارشناسان تعاون‌روستایی برای نمونه گیری و ارزیابی کیفیت زرشک اقدام کنند.

قوسی ادامه داد: امید است تا یک هفته آینده جزئیات طرح خرید توافقی زرشک برنامه‌ریزی شود و دستورالعمل‌ها به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه هر کیلو زرشک خوب و درجه یک به قیمت ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان خریداری می‌شود، گفت: همه تلاش بر این خواهد بود که پول کشاورز طی دو تا سه هفته به حسابشان واریز شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر یک‌سوم محصول زرشک در استان فرآوری می‌شود اظهار کرد: مسائل متعددی اعم از کمبود نقدینگی درعدم ‌فعالیت ظرفیت کامل صنایع و واحدهای فرآوری است.

قوسی از صدور۲۴ پروانه بهره‌برداری برای محصول راهبردی زرشک خبر داد و افزود: از این تعداد، شش واحد فرآوری و مابقی مربوط به بسته‌بندی است.
وی ادامه داد: همچنین ۲۴۲ پروانه بهره‌برداری بارگاه زرشک داری مجوز در استان صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: برنامه ریزی برای ایجاد بستر مناسب صادراتی برای این محصول صورت گرفته تا صادرات این محصول به کشورهایی همچون ترکیه و روسیه فراهم شود.

کد خبر: ۴۲٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha