۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
فروش آرد خارج از شبکه برای نانوایان صرفه اقتصادی ندارد
رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران:

فروش آرد خارج از شبکه برای نانوایان صرفه اقتصادی ندارد

نوروزی مقدم، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران تصریح کرد: نانوایان اگر آردهای خریداری شده را تبدیل به نان کنند، برایشان به‌صرفه‌تر است تا آردها را خارج از شبکه بفروشند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، بیژن نوروزی مقدم، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران اظهار کرد: قیمت خرید هر کیسه آرد یارانه ای، ۳۳ الی ۳۴ هزار تومان و نرخ هر کیسه آرد نیمه یارانه ای ۵۰ هزار تومان است، حال به فرض اینکه حتی نانوای یارانه ای بخواهد آردش را ۵۰ درصد گران تر بفروشد، حداکثر با فروش یک کیسه آرد به خارج از شبکه، ۷۰ هزار تومان سود می کند اما اگر همان کیسه را تبدیل به نان کند، هرکیسه آرد تعداد ۱۲۰ نان میدهد و با احتساب اینکه نرخ نان هزار تومان باشد، از هر کیسه آرد ۱۲۰ هزار تومان عاید نانوا خواهد شد. پس در این صورت پخت نان برای نانوا به صرفه تر از فروش آرد به بازار آزاد خواهد بود.

نوروزی مقدم گفت: ماهانه حدود ۶۰ هزار کیسه آرد مازاد بر سهمیه است که از سوی نانوایان صادر نمی شود و در اداره کل غله و خدمات بازرگانی به عنوان ذخیره باقی می ماند.

وی ادامه داد: البته ممکن است برخی از واحدها مرتکب تخلف توزیع آرد خارج از شبکه بشوند اما بالغ بر ۹۹ درصد نانوایان ما تمام تلاش خود را می کنند که علی رغم افزایش هزینه های تبعی، تورم شدید جاری و مشکلات عدیده ای که صنف را به شدت درگیر کرده، صادقانه فعالیت کنند و دچار تخلف نشوند.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران بیان کرد: در تلاش هستیم تا هرچه سریع تر نرخ جدید نان اعلام شود و اگر مسئولین با ما همکاری کرده و سریع تر در اعلام قیمت نان به نتیجه برسند، بسیاری از مشکلات صنف نانوایان رفع خواهد شد.

کد خبر: ۴۲٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha