۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
داگینگ همزمان ۲ فروند یدک‌کش بر روی سرسره تعمیرات بندر شهید رجایی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛

داگینگ همزمان ۲ فروند یدک‌کش بر روی سرسره تعمیرات بندر شهید رجایی

بندرعباس- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در راستای حفظ و ارتقاء توان عملیاتی بنادر کشور برای اولین بار، به طور همزمان عملیات داگینگ دو فروند شناور یدکش در سرسره تعمیرات بندر شهید رجایی انجام و تعمیرات اساسی زیر آبی این دو فروند شناور آغاز شد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، علی رضا محمدی کرجی ران با اشاره به ظرفیت ایجاد شده در سرسره و محوطه تعمیراتی بندر شهید رجایی گفت: این سرسره و بخش تعمیرات شناورها قابلیت آن را دارد که در ماه دو فروند یدکش و ۶ فروند شناور کوچک را تعمیر اساسی نموده  و وارد چرخه خدمات حمل و نقل تجاری و مسافری کند.

 وی از آمادگی این بخش برای ارائه خدمات به تمام بنادر جنوب کشور سخن به میان آورد و تاکید داشت: علاوه بر ظرفیت ایجاد شده برای تعمیرات دو فروند یدکش در ماه این آمادگی وجود دارد تا شناورهای کوچک زیر یک هزار اسب بخار را که در بخش های تجسس و نجات، زباله روبی دریا، گشت و شناسایی، طناب گیری و حتی تفریحی فعالیت می نمایند را در این بخش  پذیرش نماییم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر و به منظور حفظ و ارتقاء توان عملیاتی در بنادر کشور تعمیرات شناورها اعزامی از استان‌های همجوار درحال انجام است، تصریح کرد: روز گذشته عملیات داکینگ دو فروند شناور یدکش بر روی سرسری تعمیرات بندر شهید رجایی انجام و عملیات تعمیرات زیر آبی و انجام بازدیدهای بدنه و همچنین بازرسی های موسسه رده بندی بر روی این دو شناور آغاز شد.

محمدی کرجی ران در خصوص مدت زمان تعمیرات این دو فروند یدکش اظهار داشت: براساس برنامه زمانبندی شناور هدایت سه اعزامی از بندر بوشهر طی دو هفته و شناور عاشورا متعلق به بندر شهید رجایی طی چهار هفته تعمیر شده و به ناوگان عملیاتی بنادرکشور خواهند پیوست .

شایان ذکر است؛ در نیمه نخست سال جاری ۱۱ فروند شناور در بخش تعمیرات تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی به دست متخصصان کار آزموده این حوزه تعمیر و به چرخه ناوگان خدمات دریایی کشور الحاق شده اند.

کد خبر: ۴۲٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha