۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
۸۰ درصد از مواد اولیه تولید خوراک دام وارداتی است
رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران:

۸۰ درصد از مواد اولیه تولید خوراک دام وارداتی است

موافق قدیری، رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد از مواد اولیه تولید خوراک دام در کشور از محل واردات تامین می شود.

به گزارش بازار، «مجید موافق قدیری» افزود: همیشه از پنج قلم کالای اساسی کشور سه قلم مربوط به نهاده های دامی مثل جو، ذرت و کنجاله سویا بوده است.

وی اظهار داشت: این اقلام بطور مستقیم در قیمت محصولات پروتئینی مثل شیر، گوشت و تخم مرغ تاثیر گذار هستند.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: وقتی واردات این اقلام با چالش و نقصان مواجه می شود به یقین در قیمت تمام شده محصولات پروتئینی تاثیر گذار است.

وی افزود: اتفاقاتی که امروز در بازار محصولات پروتئینی همه شاهد هستیم اتفاقی نبوده که یک شبه بروز و ظهور پیدا کند بلکه از مهر و آبان سال گذشته شروع شده است.

موافق قدیری بیان داشت: هشدارهای زیادی در این ارتباط به سیاست گذاران اقتصادی کشور داده شده و همینطور در ستاد تنظیم بازار مصوبات زیادی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بحث تامین نهاده های دامی با مشکلات جدی مواجه است که تامین و تخصیص به موقع ارز از سوی بانک مرکزی، وجود بروکراسی های پیچیده اداری در وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صمت و نبود شبکه توزیع مناسب نهاده های دامی در سطح کشور از مهمترین این موارد است.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران یادآورشد: علی رغم ایجاد و راه اندازی سامانه های مختلف هنوز شبکه مناسب توزیع در کشور وجود ندارد تا به موقع و به اندازه نیاز نهاده در اختیار تولید کنندگان شیر، تخم مرغ و گوشت به قیمت مصوب قرار گیرد.

کد خبر: ۴۲٬۷۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha