۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
تشریح ساز و کار عرضه واکسن آنفلوانزا با کد ملی
رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد

تشریح ساز و کار عرضه واکسن آنفلوانزا با کد ملی

شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: از طریق سامانه تی تک و سامانه آدیت که امروز رونمایی شد دسترسی‌هایی برای داروخانه‌ها ایجاد می‌شود تا با همین نرم افزارهایی که دارند بتوانند نسبت به ثبت کد ملی و شناسه روی دارو برای تحویل واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

به گزارش بازار، محمدرضا شانه ساز در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه بازرسی سازمان غذا و دارو افزود: در ابتدا این واکسن برای گروه‌های پرخطر نظیر خانم‌های باردار، بیماران پرخطر قلبی و همچنین افراد بالای ۶۵ سال عرضه خواهد شد.

وی گفت: قیمت واکسن وارداتی توسط شرکت‌های فروشنده مختلف بسیار نزدیک به هم بود و ما از ماه‌ها قبل فراخوان داده بودیم و یک سقف عددی یورویی برای آن در نظر گرفتیم همین موضوع باعث شد تا قیمت فروشنده‌های بسیار نزدیک به هم باشند و ما هم یک قیمت ثابت برای انواع مختلف آن در نظر گرفتیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واکسن آنفلوانزا عنوان کرد: اکنون قیمت این واکسن در کشور ما بسیار کمتر از کشورهای همسایه است و باید نظارت دقیق داشته باشیم تا واکسن از کشور خارج نشود.

شانه ساز گفت: لزومی ندارد که همه مردم واکسن آنفلوانزا تزریق کنند، زیرا به دلیل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و ضد عفونی کردن مداوم دست ها، مصرف این واکسن کاهش خواهد یافت و ما در نیمکره جنوبی شاهد بودیم امسال شیوع آنفلوانزا به دلیل مسائل بهداشتی کمتر از سال قبل بود.

کد خبر: ۴۲٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha