۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱
خوش یُمنی کرونا برای بعضی‌ها
چه کسانی از انتشار ویروس کرونا سود می برند؟

خوش یُمنی کرونا برای بعضی‌ها

با شیوع ویروس کرونا در سطح جهانی طی هفته اخیر، برخی ها از این بیماری واگیردار که جان ۳۰۴ را گرفته و بیش از ۱۴ هزار نفر را در چین آلوده کرده سود برده اند.

به گزارش بازار شرکت های تولید ماسک و دستکش های پزشکی در صدر سود کنندگان از شیوع ویروس کشنده کرونا هستند، چراکه مصرف کنندگان برای خرید ماسک هایی که به سرعت از قفسه های فروشگاهها در مناطق مختلف جهان به فروش می رسند صف بسته اند.

از سوی دیگر تقاضا برای ماسک و دستکش روی سهام شرکت کانادایی  Alpha Pro Tech که در چین ماسک می فروشد تاثیر داشته به طوریکه سهام این شرکت در ماه ژانویه شاهد افزایش ۷۰ درصدی بوده و ارزش شرکت ۳M در بازار در بازه زمانی ابتدای سال تا ۲۴ ژانویه حدود یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار افزایش داشته است.

این مزایا شامل شرکت های داروسازی به ویژه آن دسته که در زمینه تحقیقات سرم های ضد کرونا کار می کنند همچون شرکت Novavax هم بوده و سهام این شرکت طی ماه ژانویه ۷۲ درصد جهش داشته در حالیکه سهام شرکت Inovio ۲۵ درصد افزایش داشته و در رتبه بعد شرکت MODERNA قرار می گیرد که شاهد رشد ۵ درصدی سهامش در مدت مشابه بوده است.

با وجود بروز برخی اختلالات در حمل و نقل هوایی جهانی در اثر شیوع کرونا، شرکت های هواپیمایی و مقصدهای گردشگری اروپایی از لغو پروازهای به چین و از چین سود برده اند همانطور که در اپیدمی سارس سال ۲۰۰۳ چنین وضعیتی پیش آمد. 

و جالب توجه این که شرکت های مخابراتی احتمالا از افزایش کاربرد نرم افزارهای پیام رسانی و ارتباطات در کنار استفاده روز افزون از نرم افزارهای تجارت الکترونیک، بهره وافری برده اند چراکه افراد از ترس ویروس کرونا از تماس شخصی برای انجام تجارت یا خرید از فروشگاه ها خودداری می کنند.
همچنین مراجعه نکردن به فروشگاه ها به معنای ماندن بیشتر در خانه است و اینجا هم به نفع شرکت های سرگرمی مانند Netflix و غیره که فیلم و سریال آنلاین ارائه می دهند، تمام می شود.

کد خبر: ۴٬۲۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha