۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
تدوین پیش نویس دستورالعمل صدور مجوز کارگزاری های جدید
مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد

تدوین پیش نویس دستورالعمل صدور مجوز کارگزاری های جدید

عطایی، مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس مصوبه سی و نهمین جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار سازمان بورس و اوراق بهادار پیش نویس دستورالعمل صدور مجوز برای فعالیت کارگزاری های جدید تدوین شد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، محمد عطایی مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن بیان مطلب فوق گفت: بر اساس مصوبه سی و نهمین جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز های کسب و کار، مقرر شد تا سازمان بورس و اوراق بهادار دستورالعمل صدور مجوز تاسیس و فعالیت کارگزاری های جدید را تنظیم کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون این پیش نویس در بخش قوانین و مقررات تارنمای سازمان بورس به آدرس www.seo.ir قابل مشاهده است، افزود: هرچند در این پیش نویس تمامی شرایط تخصصی و حرفه ای مربوط به کسب و کار تاسیس کارگزاری و مسایل زیرساختی، فنی و نظارتی مورد توجه قرار گرفته، اما دستور العمل مورد اشاره فعلا در قالب پیش نویس پیشنهادی تدوین شده و کارشناسان و صاحب نظران می توانند نظرات خود را در این زمینه به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کنند.

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه امروز بازار سرمایه نیازمند کارگزاری های بزرگ است، افزود: کارگزاری های جدید باید از زیر ساخت های فنی توسعه یافته و توان تخصصی بالا در حوزه آی تی برخوردار باشند و دستورالعمل فوق نیز بر همین اساس احصا شد.

وی با تاکید بر اینکه محور برآورد سرمایه،  ابعاد فنی و زیر ساختی است، افزود: در این دستورالعمل، به OMS و بک آفیس های اختصاصی کارگزاری ها توجه ویژه ای شده و بخش عمده ای از سرمایه پیشنهادی برای تاسیس کارگزاری، به این امر اختصاص دارد.

عطایی ادامه داد: بررسی پیش نویس دستورالعمل صدور مجوز برای فعالیت کارگزاری های جدید در دستور کار کمیته تدوین مقررات سازمان بورس قرار گرفته و پس از جمع بندی نهایی، باید به تایید هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار نیز برسد.

وی در پایان، مجددا از متخصصین و کارشناسان بازار سرمایه دعوت کرد تا دیدگاه و پیشنهاد های خود را به سازمان بورس و اوراق بهادار منتقل کنند.

کد خبر: ۴۲٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha