۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
صدور مجوز برای ایجاد ۴ اقامتگاه بوم‌گردی در ایلام
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام خبر داد؛

صدور مجوز برای ایجاد ۴ اقامتگاه بوم‌گردی در ایلام

ایلام- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از صدور مجوز برای ایجاد چهار اقامتگاه بوم گردی در ایلام طی سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: در سال جاری مجوزایجاد چهاراقامتگاه بوم گردی در سطح استان صادر و مجوز ۱۳ اقامتگاه بوم گردی نیز تمدید شده است.

وی افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی به جهت احیاء سنن قدیمی، حفظ و نگهداری آثار باستانی و حفاظت از طبیعت در استان در دستور کار بوده و تا کنون ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعال شده است.

شنبه زاده تصریح کرد: با ایجاد اقامتگاه های بوم گردی علاوه برجذب گردشگر و فراهم کردن محیط شاد و ایمن برای گردشگران در استان ایلام، موجب ایجاد درآمد برای روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها نیز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شرایط استان ایلام و چهارفصل بودن مناطق آن اشاره کرد و افزود: تنوع اقلیمی، این استان را مستعد برای بوم ‌گاه‌های متنوعی نموده است و به همین جهت می‌توانیم در صورت گسترش اقامتگاه‌های بوم‌گردی فرهنگ غنی و متنوع ایلام و مهمان‌نوازی، احترام به طبیعت، مراسم آیینی و لباس‌های زیبا و سنتی و همچنین سبک‌های متنوع زندگی در اقلیم‌های متفاوت استان را به هموطنان کشور عزیز ایران به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: تمام تلاش این اداره کل و مدیریت ارشد استان و سایر دستگاه‌ها برآن است که با جذب گردشگران در استان ایلام علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری، به درآمد اقتصادی پایدار برای روستاهای هدف نیز دست‌ یابد.

کد خبر: ۴۲٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha