۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
افزایش ۱۴ درصدی صادرات از مرزهای کرمانشاه
استاندار کرمانشاه خبر داد

افزایش ۱۴ درصدی صادرات از مرزهای کرمانشاه

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه از افزایش ۱۴ درصدی صادرات از مرزهای استان کرمانشاه از نظر وزنی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، هوشنگ بازوند ظهر امروز یکشنبه در جلسه کارگروه صادرات کالاهای غیر نفتی استان در محل استانداری کرمانشاه اظهار کرد: به رغم همه محدودیت های اعمال شده به دلیل کرونا در مرزهای کشور، میزان صادرات استان پس از بازگشایی در مجموع نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۱۴ درصد و از لحاظ ارزشی نیز ۹ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: به رغم اینکه در پنج ماهه اول امسال مرز سومار و همچنین مرزهای خسروی، شیخ صله و شوشمی بسته شده بودند و تنها مرز پرویز خان باز بود لذا در همین مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، صادرات استان با رشد همراه بوده است.

بازوند در ادامه با اشاره به طرح آماده سازی و عملیات اجرایی فاز اول پروژه جامع گمرک پرویز خان تاکید کرد: از اداره گمرک استان و همچنین پیمانکار طرح می‌خواهیم که نسبت به تسریع در اجرای طرح اهتمام ویژه داشته باشند و این طرح را حتماً با گمرکات کشور مورد پیگیری قرار خواهیم داد زیرا اجرای آن به منظور رونق اقتصادی بسیار مهم و ضروری است.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: با برنامه ریزی انجام شده در بحث ساماندهی کوله بران در استان کرمانشاه و بر اساس اقدامات و کارهایی که صورت گرفته امیدواریم ۲۱ هزار نفر از مرزنشینان در استان از محل معافیت گمرکی بهره‌مند شوند.

کد خبر: ۴۲٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha