۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
صادرات و واردات از گمرکات گلستان کاهش یافت
مدیرکل گمرکات استان گلستان:

صادرات و واردات از گمرکات گلستان کاهش یافت

گرگان- مدیرکل گمرکات استان گلستان با اشاره به اینکه در ۱۰ ماه گذشته ۲۹۶ هزار تن کالا صادر و ۳۷ هزار تن وارد شده است، از کاهش وزن کالای صادراتی و وارداتی از گمرکات استان خبر داد.

سیدابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۲۹۶ هزار تن کالا به ارزش ۱۱۴ میلیون و ۶۶ هزار و ۳۲۳ دلار از گمرکات استان گلستان صادر شده که از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد کاهش داشته است.

وی از کاهش ۴۹ درصدی ارزش کالای صادراتی استان خبر داد و افزود: همچنین در ۱۰ ماه گذشته ۳۷ هزار تن کالا از طریق گمرکات استان وارد گلستان شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان گلستان ارزش کالای وارداتی به گمرکات گلستان در ۱۰ ماهه گذشته را ۵۲ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۲۲۶ دلار اعلام کرد و ادامه داد: هرچند میزان واردات کالا از گمرکات از نظر وزنی ۳۷ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد اما از نظر ارزش دلاری ۹۹ درصد افزایش داشته است.

وی به دلایل کاهش ارزش دلاری کالاهای صادراتی از گمرکات گلستان هم اشاره و بیان کرد: تعدیل ۳۰ درصدی کالاهای صادراتی که دولت در جهت حمایت از بخش تولید به درخواست تولیدکنندگان انجام داده دلیل اصلی کاهش ۴۹ درصدی ارزش کالای صادراتی استان نسبت به سال گذشته است.

به گفته حسینی تعطیلی سه ماهه نخست سال به دلیل تخریب جاده و ریل در دو طرف مرز به جهت وقوع سیل در گلستان عامل کاهش هشت درصدی کالای صادراتی گلستان از نظر وزنی شده است.

کد خبر: ۴٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha