۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
ماسک شفاف و ساعت ضد عفونی کننده به بازار آمد/ ماسکی برای ارتباط با ناشنوایان
تکنولوژی به مدد حوزه سلامت و بهداشت شتافت

ماسک شفاف و ساعت ضد عفونی کننده به بازار آمد/ ماسکی برای ارتباط با ناشنوایان

زندگی بشر دستخوش تغییرات ناشی از ویروس کرونا شده است. انسان هرآنچه را تا به اکنون یافته به کار بسته تا از این بلای همه گیر رهایی یابد و این بار دست به دامن تکنولوژی و فناوری شده است و با تولید ابزارهایی جدید سعی دارد در راه مبارزه با این بیماری گام هایی موثر بردارد.

سیران خانعلی زاده؛ گروه فناوری اطلاعات: پاندمی ویروس کرونا تمامی جوانب زندگی بشری را تحت شعاع خود قرارداه است. سبک زندگی، آموزش، سبک غذای ، مشاغل و حتی روابط اجتماعی هیچکدام از این قائده مصون نمانده اند. اما در میان این تقابل ها  حقیقت امر تنها یک چیز است؛ تمایل بشری به حفظ بقا و به چالش کشیدن ناهمواری های زندگی اعم از بیماری ها و بلا های طبیعی. هرچند برای مدتی ویروس کرونا توانست  انسان ها را در چهارچوب دیوارهای خانه محبوس کند؛ اما انسان با کور سوی امیدی که در نهان داشت؛ خود را از بندها نجات داد و به سمت آینده از نو شروع به حرکت کرد.

در این راستا، بسیاری از تولید کنندگان، توجه خود را به سمت تولید محصولات پیشگیری کننده و ایجاد ایمنی در برابر شرایط جدید معطوف ساختند. شرکت های تولید محصولات بهداشتی اهم تدابیر خود را به سمت تولید و توزیع مواد ضدعفونی کننده  و ماسک های بهداشتی سوق دادند. در این میان همگام با تمام نهادهای بهداشتی و سلامتی، شرکت های تکنولوژی و فناوری به این کارزار پیوستند و محصولات جدیدی را برای حفظ سلامت خود و مشتری های شان روانه بازار کردند. در ادامه این گزارش به بررسی  سه محصول جدید خواهیم پرداخت که  مورد استقبال بسیاری از صاحب نظران و مصرف کنندگان  قرار گرفته است.

ساعت ضدعفونی کننده  WatchOut
ساعت  WatchOut  اولین ساعت مچی مجهز به اسپری  ضدعفونی کننده دست است که اخیرا توسط شرکت watch out inc روانه بازار شده است. این ساعت مچی جدید دارای ویژگی های منحصر به فرد از جمله  مخزن حمل مواد ضدعفونی کننده، درب افشانه محلول و  بند برای نگهداری بر روی مچ دست است.

مزیت های ساعت WatchOu

بر اساس این گزارش، ازجمله مهم ترین مزیت های این ساعت ها می توان به کوچک بودن، قابلیت حمل آسان  برروی مچ دست، تنوع رنگ و اجتناب از فراموشی همانند ضدعفونی کننده های  تیوپی  اشاره کرد.

کوچک بودن، قابلیت حمل آسان  برروی مچ دست از جمله قابلیت های ساعت مچی ضدعفونی کننده WatchOut است

معایب ساعت WatchOut
علاوه بر مزیت های گفته شده، این ساعت مچی دارای نقص ها و معایبی است که بسیاری از مصرفکنندگان را از خرید آن منصرف کرده است. کافی نبودن مخزن  نگهداری ماده ضدعفونی کننده و نیاز به شارژ سریع الهنگام مخزن، ایجاد حساسیت مچ بند، عدم تعادل اسپری در زمان افشانه کردن محلول بر روی کف دست از جمله موارد نارضایتی مشتری ها بوده اند.


 

ماسک های صورت شرکت اپل

ماسک های صورت اپل در ابتدا، به سفارش شرکت اپل  توسط کمپانی بزرگ فناوری کوپرتینو تولید و در بین کارکنان و کارمندان شرکت اپل توزیع شد. جدایی از این محصول منحصر بفرد، شرکت اپل بیشتر از یک میلیون فیس شیلد را بین بخش های درمانی و بهداشتی توزیع کرده است.

ویژگی های ماسک اپل
این ماسک که توسط تیم مهندسان  و طراحان گوش های iPhone , iPad طراحی شده است، داری سه لایه محافظتی جهت  فیلتر سازی انواع میکروبها و ویروس های موجود در هوا است. این ماسک ها دارای قابلیت شستشوی و استفاده مجدد بدون آسیب به بافت  سه لایه محافظت کننده است.

علاوه بر سه لایه بودن بافت اصلی ماسک، قابلیت پو شانندگی بینی و چانه همراه با کش های قابل انعطاف در سایزها مختلف  بزرگسالان، نوجوانان و کودکان، منحصر به فرد بود این محصول را در مقابل رقبا بیشتر به رخ می کشاند.

این ماسک که توسط تیم مهندسان  و طراحان گوش های iPhone , iPad طراحی شده است، داری سه لایه محافظ جهت  فیلتر سازی انواع میکروبها و ویروس های موجود در هوا است

تیم کوک یکی از مدیران ارشد کمپانی اپل با ضمن تایید خبر تولید این ماسک ها اعلام کرد، ماسک های تولید شده در این کمپانی بر اساس آخرین استاندار روز انواع ماسک های پزشکی تولید شده است.

به گفته وی، بعد از انجام  تحقیقات و بررسی ها همه جانبه مناسب ترین بافت موجود برای این محصول انتخاب و سپس وارد مرحله تولید شد.

وی در ادامه افزود، ماسک های شرکت اپل تا انتهای ماه سپتامبر انبوه سازی و سپس روانه بازار خواهد شد.

ماسک های  تمام شفاف شرکت اپل
علاوه بر ماسک سه لایه طراحی شده توسط کارشناسان و طراحان شرکت اپل، این غول بزرگ حوزه فناوری و اطلاعات از دومین ماسک خود تحت عنوان ماسک شفاف ClearMask رونمایی کرد. این ماسک اولین ماسک جراحی تمام شفاف است که تا به اکنون طراحی شده است.

کمک به ناشنوایان اصلی ترین هدف طراحی ماسک های شفاف ClearMask است

تیم کوک مدیر ارشد شرکت اپل، کمک به ناشنوایان را اصلی ترین هدف طراحی ماسک های شفاف ClearMask عنوان کرد. به گفتی وی، زندگی ناشنوایان و افراد کم شنو با وجود ماسک های پارچه ای و پزشکی دچار مشکل  شده است چرا که لب خوانی و درک زبان صورت مهم ترین ابزار ارتباطی این افراد است که اخیرا از انجام آن عاجز مانده اند. وی در ادامه خاطر نشان شد، ماسک های ClearMask با همکاری دانشگاه گالدوت واشینگتن طراحی و تولید شده است. این دانشگاه در حوزه آموزش دانش آموزان ناشنوا و کم شنوا مشغول به فعالیت است.

کد خبر: ۴۲٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha