۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
۷۸ کیلومتر محور هراز چهارخطه می‌شود
مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های شمال کشور:

۷۸ کیلومتر محور هراز چهارخطه می‌شود

کلهری، مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های شمال کشور گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، ۷۸ کیلومتر محور هراز چهارخطه می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، حسن کلهری گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده ۶/۵ کیلومتر دیگر از محور هراز تا پایان سال مالی به بهره برداری می‌رسد و بیش از ۷۸ کیلومتر از این محور به صورت چهارخطه زیرعبور قرار می‌گیرد.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های شمال کشور با اشاره به بهره برداری ۶ کیلومتر از محور هراز در خرداد ماه امسال ‌, اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این بخش را ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

کلهری همچنین از اولویت بندی در بهره برداری این پروژه خبر داد و گفت: چهار خطه کردن محدوده بایجان- تونل وانا شامل ساخت یک رشته تونل ۵۱۳ متری و چهار دستگاه پل به طول ۴۰۰ متر اولویت اول بهره برداری است.

وی افزود: حدفاصل بایجان- پل استراباکو به طول ۲ کیلومتر تا پایان امسال و حدفاصل پل استراباکو- تونل وانا نیز تا پایان سال مالی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های شمال کشور گفت: برآورد اعتبار مورد نیاز در این بخش ۸۰۰ میلیارد ریال است که ارزیابی و آزادسازی ۴ هزار متر مربع زمین نیز جزئی از این اقدامات است.

کلهری چهارخطه کردن محور در محدوده لاسم- زیارباغ به طول ۲.۵ کیلومتر را اولویت دوم این پروژه مهم در سال جهش تولید ذکر کرد و افزود: یک رشته تونل به طول ۱۰۴۰ متر که تا امروز ۸۴۰ متر آن لاینینگ شده است با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد، تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: احداث یک دستگاه تونل به طول ۱۰۴۰ متر با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال بخش دیگری از این پروژه مهم است که تا پایان سال مالی تکمیل و آماده بهره برداری خواهد بود.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های شمال کشور پیشرفت فیزیکی پروژه را ۶۹ درصد اعلام کرد و گفت: به منظور تکمیل پروژه به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

کد خبر: ۴۲٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha