۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
موتور ۸ سیلندر فراری بهترین پیشرانه در ۳سال پی‌درپی
سوپراسپرت‌ساز ایتالیایی همچنان یکه ‌تاز است

موتور ۸ سیلندر فراری بهترین پیشرانه در ۳سال پی‌درپی

هشت سیلندر چهار لیتری توربو شارژ فراری در سه سال متوالی عنوان بهترین موتور احتراق داخلی در سطح بین‌الملل را به خود اختصاص داد.

بازار؛ گروه خودرو: فراری را باید به عنوان یکی از سازندگان برتر در زمینه طراحی و تولید پیشرانه‌های احتراق داخلی صنعت خودروسازی معرفی کرد.

باتوجه به اینکه تا به امروز شاهد ساخت پیشرانه‌های قدرتمند هشت سیلندر از سوی این سوپراسپرت‌ساز جسور ایتالیایی بودیم، موتور هشت سیلندر چهار لیتری توربو شارژ این اسب سرکش در سه سال متوالی ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ عنوان بهترین موتور احتراق داخلی در سطح بین‌الملل را به خود اختصاص داد.

این پیشرانه هشت سیلندر با آرایش وی‌شکل به حجم دقیق ۳ هزار و ۹۰۲ سی‌سی با توان‌های مختلف در بازه ۶۷۰ تا ۷۲۰ اسب‌بخار و گشتاور ۷۶۰ تا ۷۷۰ نیوتون‌متر موسوم به F۱۵۴CB، F۱۵۴ CD  و F۱۵۴CG است.

این قوای محرکه قدرتمند از سال ۲۰۱۳ توسط تیم مهندسان مکانیک فراری طراحی و تولید شده که بلوکه سیلندر و سرسیلندر از جنس آلومینیوم بوده و مطابق بررسی‌ها از پاشش سوخت مستقیم نیز بهره گرفته شده است.

اما آنچه منجربه برتری این موتور هشت سیلندر وی‌شکل خورجینی فراری شده این است که استفاده از قطعات مکانیکی اصلاح یافته چون اویل پمپ(پمپ روغن) جدید دو صفحه‌ای گریز از مرکز و همچنین واترپمپ(پمپ آب) با هندسه‌ای خاص و توربین کوچکی که منجربه متغیرسازی حرکت آن به بهبود خنک‌کاری موتور و افزایش راندمان حدود ۱۰ درصد موتور نیز می‌شود.

توربوهای دوقلو که وظیفه پرخوران موتور را برعهده دارند که در مدل F۸ تریبوتو تویین‌ توربو مورد باز طراحی مهندسان قرار گرفته تا پرخورانی را نسبت به مدل ۴۸۸ GTB بهبود و قدرت خروجی را به ۷۱۰ اسب‌بخار نیز برساند.

کد خبر: ۴۲٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha