۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
ویروس کرونا ۳۰۰ میلیارد ریال به شرکت علیصدر همدان ضرر مالی وارد کرد
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر:

ویروس کرونا ۳۰۰ میلیارد ریال به شرکت علیصدر همدان ضرر مالی وارد کرد

همدان - مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه ویروس کرونا ۳۰۰ میلیارد ریال به شرکت علیصدر همدان ضرر مالی وارد کرده است؛ گفت: آمار بازید کنندگان غار علیصدر ۸۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار بازار؛ مهدی مجیدی ظهر شنبه در مصاحبه با خبرنگاران که در سالن جلسات شرکت سیاحتی علیصدر برگزار شد؛ با بیان اینکه امسال بدترین سال گردشگری را سپری کردیم از کاهش ۸۶ درصدی بازید کنندگان غار علیصدر در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: سال گذشته و در نیمه اول سال ۵۷۰ هزار نفر از غار علیصدر بازدید کردند که امسال این تعداد به ۷۰ هزار نفر رسید.

وی با بیان اینکه قیمت بلیط غار علیصدر برای هر نفر ۵۰ هزار تومان است که با احتساب کاهش ۵۰۰ هزار نفری بازدیدکنندگان از غار علیصدر رقمی معادل ۲۵ میلیارد تومان متضرر شده‌ایم که این رقم تنها از محل فروش بلیت بوده است، گفت: میزان درآمد شرکت از بازدید ۷۰ هزار نفر گردشگر علیصدر تنها ۳.۵ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا باعث شد بسیاری از مزایای جانبی پرسنل شرکت سیاحتی علیصدر لغو شود و کارکنان با حداقل حقوق پایه فعالیت کنند، گفت: غار علیصدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال است و در تمام ایام هفته به گردشگران و بازدیدکنندگان خدمات ارائه می‌دهد.

مجیدی با بیان اینکه بسته‌های گردشگری مناسبی برای فصل پاییز طراحی شده تا از ظرفیت‌های گردشگری بهره ببریم؛ اظهار کرد: همدان استانی چهار فصل است و برای ورود تورها به همدان تخفیف‌هایی لحاظ شده و با آژانس‌های مسافربری مذاکره می‌شود تا از تخفیف‌های در نظر گرفته شده بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: دولت وام ۱۲ میلیون تومانی با سود ۱۲ درصد را برای جبران خسارت‌های گردشگری مصوب کرده که انتظار داریم ضمن افزایش مبلغ وام مدت تنفس وام نیز افزایش یابد.

مجیدی با بیان اینکه روزهای سخت شرکت علیصدر در حال سپری شدن است چرا که معیشت پرسنل، کارکنان و مردم روستای علیصدر تحت تأثیر قرار گرفته و وقتی مسافر وجود نداشته باشد اقتصاد منطقه نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد، گفت: سالهای گذشته مبالغ فراوانی صرف تبلیغات گردشگری می‌شد اما امسال کمبود اعتبارات مانع از این کار شده ضمن اینکه اولویت پرداخت حقوق پرسنل است.

وی با بیان اینکه درآمد ۶ ماهه امسال شرکت سیاحتی علیصدر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است در حالی که پارسال در همین مدت ۲۲ میلیارد تومان درآمد داشته است؛ گفت: این مجموعه بیش از ۲۰۰ نفر نیرو دارد.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه تلاش شده آسیب کرونا به بهره برداران مجموعه شرکت سیاحتی منتقل نشود، گفت: ضرر شرکت سیاحتی علیصدر از غسرفعال شدن مجموعه ها نیز رقمیحدود ۵۰ میلیاردریال بوده است.

کد خبر: ۴۲٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha