۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
اولین سامانه ایکس ری کامیونی ساخته شده محققان بومی افتتاح می‌شود
در مرز شلمچه؛

اولین سامانه ایکس ری کامیونی ساخته شده محققان بومی افتتاح می‌شود

خرمشهر - آئین افتتاح اولین سامانه ایکس ری پرسرعت کامیونی تولید صنایع الکترو اپتیک صاایران فردا در مرز شلمچه برگزار می‌شود.

احسان نظری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: این دستگاه ایکس ری ساخت شرکت صنایع الکترواپتیک صاایران وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است و با بهره‌گیری از توانمندی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با نظارت سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزسا ساخته‌شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه سامانه بازرسی کانتینر و کامیون باقابلیت تصویربرداری پرسرعت و به‌صورت آنی کامیون‌ها و کانتینرها را تحت رصد خود قرار می‌دهد، افزود: نمایش محتویات بار به اپراتور و امکان بازرسی و کنترل کالاها را بدون باز کردن کانتینرها و در کمترین زمان ممکن فراهم می‌سازد.

نماینده شرکت صاایران با تاکید بر اینکه این سامانه امکان اتصال به سامانه‌های بازرسی گمرکی را دارد و تجهیز آن به باسکول صنعتی سبب کاهش مدت‌زمان ترخیص کالا می‌شود، توضیح داد: از مزایای این دستگاه نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی هزینه تولید پایین‌تر و خدمات پس از فروش داخلی آن است.

نظری عنوان کرد: طراحی این سامانه و ساخت آن با کمک‌های بی ‌دریغ معاونت توسعه و تجهیز گمرک جمهوری اسلامی ایران و کارشناسان فنی آن سازمان و حمایت سازمان منطقه آزاد اروند امکان پذیرفته است.

وی اظهار کرد: ظرفیت این سامانه در حالت ثابت (گنتری) 30 عدد کامیون و در حالت پرسرعت 120 عدد کامیون در ساعت بوده و با تجهیز به آخرین فناوری روز ساخته ‌شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: ۴٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha