۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
هوشمند سازی باغات زیتون یونان  با هدف بهینه سازی مصرف آب کلید خورد
اینترنت اشیا در خدمت کشاورزی جهان

هوشمند سازی باغات زیتون یونان با هدف بهینه سازی مصرف آب کلید خورد

مسئولان بخش کشاورزی کشور یونان با استفاده از اینترنت اشیا در حال هوشمند سازی مزارع زیتون جزیره کرت، بزرگترین مرکز تجارت زیتون این کشور هستند.

بازار؛ گروه کشاورزی: جزیره کرت که بزرگترین مرکز تجارت زیتون کشور یونان است در آستانه تحولی عظیم قرار گرفته است. به طوری که مسئولان کشاورزی یونان با  بهره گیری از دانش روز محققان سعی دارند مزارع زیتون را هوشمند سازند و به این ترتیب از هدر رفت آب جلوگیری کنند.

گفتنی است برای اجرایی کردن طرح هوشمند سازی مزارع زیتون یونان با هدف بهینه سازی مصرف آب، محققان از حسگرها و همچنین اینترنت اشیا (IOT) استفاده می کنند.

این در حالی است که ۸۵ درصد از  آب این جزیره در راستای اهداف کشاورزی مصرف می شود و بنابراین طرح هوشمند سازی مزارع زیتون برای جلوگیری از تلف شدن آب بسیار قابل توجه است.

اندازه گیری رطوبت خاک با استفاده از حسگرها در دل خاک
یکی از محققان طرح هوشمند سازی مزارع زیتون جزیره نامبرده می گوید: برای محقق کردن اهداف این طرح ما از یکسری سنسور بهره می گیریم به این ترتیب که در روی زمین سنسوری را نصب کرده‌ ایم تا رطوبت خاک و رسانایی الکتریکی را اندازه ‌گیری کند.

وی می افزاید: این سنسور همچنین هر ۱۵ دقیقه یک بار میزان شوری، رطوبت و حرارت خاک را نیز اندازه گیری و به ما نشان می دهد. پس از دریافت اطلاعات، این داده ها به یک پایگاه مرکزی انتقال می یابد و ما می توانیم مقدار مناسب آب برای آبیاری را تخمین بزنیم  و این گونه است که کشاورزان از راه دور میزان آبیاری مزارع خود را مدیریت می کنند.

لازم به ذکر است که در جزیره کرت حدود ۳۰ میلیون درخت زیتون وجود دارد که قدمت برخی از آنها به ۵۰۰ سال پیش می رسد و نشانگر قدمت بالای این صنعت در  کشور یونان است.

کد خبر: ۴۲٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha