۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
افزایش شادی با تداوم رشد اقتصادی
یک اقتصاددان عنوان کرد:

افزایش شادی با تداوم رشد اقتصادی

محمدرضا منجذب، تحلیلگر اقتصادی گفت: در فرآیند رشد پایدار و توسعه اقتصادی بطور متوسط شادی افزایش می یابد و در این فرایند توزیع احساس خوشبختی عادلانه تر می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا منجذب اظهارکرد: در سیاستگذاری ها توزیع مناسب شادی و احساس خوشبختی شاید بر افزایش آن مرجح باشد؛ البته افزایش شادی یکی از اهداف توسعه اقتصادی هست.                                                                                                                      

 وی افزود: کارگزاران اقتصادی ریسک گریز جامعه ای با برابری بیشتر در احساس خوشبختی و شادی را می پسندند.   آنان در صدد افزایش رفاه شهروندان خود (نه فقط درآمد) هستند.

این تحلیلگر اقتصادی ادامه داد: خیرا برخی اقتصادانان توسعه بجای تمرکز بر اندازه گیری توزیع درآمد بر نحوه توزیع طول عمر و توزیع خوشبختی تمرکز داشته اند. دولت ها برای جلوگیری از تنش و بحران اجتماعی در صدد ایجاد برابری بیشتر در احساس خوشبختی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در چارچوب اقتصاد سیاسی همواره ایجاد برابری بیشتر در احساس شادی و خوشبختی به منزله کاهش نارضایتی شهروندان تلقی می شود.

منجذب با بیان اینکه هدف کاهش شکاف شادی یکی از اهداف توسعه اقتصادی است. ، تصریح کرد:حال حاضر نابرابری توزیع شادی بین کشورها بیشتر از نابرابری توزیع آن درون (هر) کشورها هست. شاید یک دلیل آن تمرکز بیشتر دولت ها بر این موضوع در درون کشور خودشان بوده است. بطور معمول افزایش نابرابری در توزیع درآمد موجب کاهش احساس خوشبختی می شود. لذا در این راستا دولت ها در صدد ایجاد برابری بیشتر در توزیع درآمدها بر می آیند.

کد خبر: ۴٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha