۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
تلاش ترامپ برای انفجار اتمی خطرناک است/ نگرانیهای اقتصادی رسانه «بازار» را مد نظر خواهم داشت
گفتگو با باسابقه ترین سناتور زن تاریخ آمریکا؛

تلاش ترامپ برای انفجار اتمی خطرناک است/ نگرانیهای اقتصادی رسانه «بازار» را مد نظر خواهم داشت

«دایَن فاینستاین» سناتور ایالت کالیفرنیا معتقد است که آمریکا نقش مسئولیت منحصر به فردی در جلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای و تلاش در جهت از بین بردن نهایی آنها دارد.

جواد حیران نیا؛ بازار: «دایَن فاینستاین» سناتور ایالت کالیفرنیا در سنای ایالات متحده آمریکا است. فاینستاین سال ۱۹۹۲ موفق به پیروزی در انتخابات مجلس سنای آمریکا شد و عنوان اولین نماینده زن یهودی در مجلس سنا را به خود اختصاص داد. این سیاستمدار ۸۵ ساله آمریکایی با پیروزی مجدد در انتخابات مجلس سنا در سال‌های ۱۹۹۴، ۲۰۰۰، ۲۰۰۶، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۸ همچنین پیرترین عضو کنونی مجلس سنا و باسابقه‌ترین سناتور زن در تاریخ آمریکاست.

فاینستاین از نظر سیاسی هم رکوردهای متعددی دارد. به عنوان نمونه، وی سال ۲۰۱۲ با کسب ۷.۷۵ میلیون رأی، صاحب بیش‌ترین آرای مردمی در تاریخ انتخابات مجلس سنا شد. فاینستاین تنها سناتور زنی است که ریاست «کمیته قوانین و مدیریت» مجلس سنا و «کمیته ویژه اطلاعات» این مجلس را به عهده داشته است. او همچنین تا کنون تنها زنی است که مسئولیت ریاست مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری را به عهده گرفته است. فاینستاین بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ رئیس کمیته اطلاعات سنا و بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ نایب‌رئیس این کمیته بود. این سناتور آمریکایی در حال حاضر عضو کمیته قضایی مجلس سناست.

سناتور «دایَن فاینستاین» در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بازار و در خصوص لزوم خلع سلاح هسته ای و تأثیر آن بر ثبات اقتصاد بین الملل تأکید کرد: من معتقدم که ایالات متحده باید نقش رهبری خود را در جلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای و کاهش ذخایر سلاح های هسته ای آمریکا حفظ کند. مطمئنا سیاستهای هسته ای بر بازار اقتصادی تأثیر دارند.

وی در ادامه یادآور شد: به همین دلیل من از اقدامات رئیس جمهور ترامپ در افزایش هزینه ها برای سلاح های هسته ای و خروج او از توافق نامه های تسلیحات هسته ای مانند پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد(INF) ​​به شدت نگران شده ام.

عضو ارشد کمیته قضایی مجلس سنا آمریکا در ادامه افزود: اخیراً، من نگران گزارش های عمومی در مورد اظهارات پرزیدنت ترامپ درباره پتانسیل انجام انفجارهای آزمایش هسته ای هستم، که از سال ۱۹۹۲ در ایالات متحده انجام نشده است و خطرناک و غیر ضروری است.

وی در ادامه تأکید کرد: شاید برای شما جالب باشد بدانید من عامل اصلی لایحه ای (S. ۳۸۸۶)  هستم که هر گونه استفاده از بودجه فدرال برای آماده سازی یا انجام آزمایش سلاح هسته ای در هر اندازه را منع می کند. این لایحه توسط سناتور «ادوارد مارکی» در ۳ ژوئن سال ۲۰۲۰ ارائه شد و در حال حاضر در انتظار بررسی کمیته خدمات مسلح سنا است.

سناتور ایالت کالیفرنیا در ادامه گفت: من همچنین به چندین همکار سنا پیوستم تا نامه ای به رئیس جمهور ترامپ ارسال کنم و از او بخواهم آزمایش انفجاری انجام ندهد.

وی افزود: من قویاً معتقدم که ایالات متحده مسئولیت منحصر به فردی در جلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای و تلاش در جهت از بین بردن نهایی آنها دارد.

سناتور «دایَن فاینستاین» در پایان با اشاره به اینکه دغدغه های خبرنگار بازار در خصوص تأثیر سیاستهای هسته ای آمریکا بر بازارهای اقتصادی جهانی را در مجلس سنا آمریکا مد نظر قرار خواهد داد، تأکید کرد: من از نزدیک وضعیت را رصد می کنم و اگر سنا فرصت های بیشتری برای سنجش بیشتر در این زمینه داشته باشد، نگرانی های مد نظر شما را بخاطر می سپارم.

کد خبر: ۴۲٬۱۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha