۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
خالی ماندن پست اداره کل جذب سرمایه‌گذاری در استانداری سمنان به صلاح نیست
یک کارشناس اقتصادی؛

خالی ماندن پست اداره کل جذب سرمایه‌گذاری در استانداری سمنان به صلاح نیست

سمنان- صالحیان، کارشناس اقتصادی گفت: وزیر کشور با پیشنهاد استاندار سمنان طی حکمی مدیرکل دفتر جذب سرمایه‌گذاری استانداری سمنان را به‌عنوان فرماندار دامغان منصوب کرد تا این پست کلیدی آن‌هم در سال جهش تولید موقتاً خالی بماند و این به صلاح استان نیست.

علی‌رضا صالحیان در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه خالی ماندن پست اداره کل جذب سرمایه‌گذاری در استانداری سمنان به صلاح نیست، بیان کرد: انتصاب مدیرکل این حوزه مهم در مجموعه استانداری سمنان که عملکرد نسبتاً خوبی هم بر جای گذاشته بود به فرمانداری دامغان دو نکته منفی دارد نخست اینکه گویا در دامغان حتی یک مدیر لایق از نگاه استانداری سمنان برای منصب فرمانداری وجود ندارد.

وی افزود: نگاه دوم این است که خالی شدن یک پست اساسی در استانداری می‌تواند ضربات بدی را به سیستم اقتصادی و همچنین جذب سرمایه‌گذاری آن‌هم در سال جهش اقتصادی و تولید بزند که در آن به دلیل شرایط دولت جذب سرمایه‌گذار حیاتی است.

این کارشناس اقتصادی گفت: پیش از آن نیز بیش از ۱۵۰ روز استاندار سمنان معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی نداشت آن‌هم دقیقاً در پنج ماه اول سال جاری که به‌شدت بر روی جهش تولید، تأکید وافر وجود داشت این امر نشان می‌دهد که استاندار سمنان چندان هم از خالی ماندن پست‌های حساس نگران نیست تا جایی که نزدیک به پنج ماه معاون سیاسی و امنیتی! سرپرست معاون اقتصادی استانداری سمنان بود.

صالحیان بابیان اینکه شرایط بودجه دولت به نحوی است که اگر از بخش خصوصی کمک نگیریم اصلاً نمی‌توانیم شاهد اجرای طرحی اقتصادی یا عمرانی باشیم، گفت: در چنین شرایط حساسی استانداری سمنان یک پست حساس خود را درزمینهٔ جذب سرمایه‌گذاری ازدست‌داده است.

وی گفت: این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که موضوع فاضلاب و انتقال آب، تصفیه آب، انرژی خورشیدی و بادی، صنعت و معدن به‌خصوص صنایع فرآوری، کشاورزی و دستگاه‌های نوین آبیاری و گردشگری که در زمره هشت اولویت استان در شورای برنامه‌ریزی محسوب می‌شود، همگی نیازمند ورود سرمایه‌گذاران هستند.

این کارشناس بیان کرد: مشکل اصلی استان سمنان این بود که ما هرگز رایزن سرمایه‌گذاری نداشتیم یعنی گروهی یا اشخاصی که پکیج‌های سرمایه‌گذاری را در انواع مختلف با هزینه‌های مختلف، با شناسایی مزیت‌ها، داشته‌ها، معایب، استعلام‌ها به شکل دو یا سه زبانه مرتب و شکیل ارائه کند و همیشه نیز این دغدغه را بیان می‌کردیم اما این بار کلاً مدیرکل جذب سرمایه‌گذاری در استانداری وجود ندارد!

صالحیان ادامه داد: به عبارت دیگر نه تنها رایزن سرمایه گذاری محقق نشد بلکه از اساس نیز این موضوع متزلزل گشت لذا تنها می توانیم بگوییم که امیدواریم شرایط بهتر شود زیرا مدیریت شهرستان دامغان در شرایط فعلی تا انتخابات گویا برای استانداری سمنان از جذب سرمایه گذاری در سال جهش تولید مهمتر بود.

کد خبر: ۴۲٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha