۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
گلایه بازاریان از مشکلات اقتصادی؛ نماینده مردم قزوین: پیگیری می کنم
گزارش خبری؛

گلایه بازاریان از مشکلات اقتصادی؛ نماینده مردم قزوین: پیگیری می کنم

قزوین- نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی با حضور در بازار سنتی قزوین در دیدار با بازاریان و اصناف مستقر در بازار سنتی قزوین گفت: مشکلات بازاریان قزوین به زودی در جلسه ای مشترک با حضور نمایندگان اصناف، کسبه بازار و مدیران استانی پیگیری می شود.

بازار؛ گروه استان ها: لطف الله سیاهکلی روز پنجشنبه با حضور در بازار قزوین از قسمت های مختلف بازار سنتی دیدن و با بازاریان و کسبه  دیدار و گفتگو کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی با حضور صمیمی و دوستانه خود در بازار از رسته پوشاک، طلافروشان، علاف بازار و بازار میوه فروشان بازدید کرد.

سیاهکلی با حضور در محل کار صنوف مختلف از اوضاع بازار و وضعیت فروش آنها پرسید و با شنیدن درد دل و مشکلات  بازاریان ضمن ابراز همدردی با کسبه ای که دچار بحران اقتصادی شده اند اظهار امیدواری کرد با پیگیری مشکلات اقتصادی از  سوی مجلس گامی در مسیر حل مشکلات برداشته شود.

بیشتر کسبه و بازاریان از گرانی های بی رویه و کاهش بیش از حد مشتری در سال جاری شدیدا گلایه کرده و دغدغه های خود را  نسبت به بحران اقتصادی اعلام کردند.

یکی از فروشندگان پوشاک به نماینده قزوین گفت: در صنف پوشاک به دلیل ضعیف شدن بنیه مالی مردم میزان فروش ما بسیار کاهش یافته و در یکی دو سال گذشته این فروش به نصف کاهش یافته اما قیمتها سه برابر شده است.

یک فروشنده لوستر و لوازم جهیزیه هم اظهارداشت: وضعیت اقتصادی به گونه ای است که ازدواج ها را نیز تحت تاثیر قرار داده  و فروش ما هم به شدت کاهش یافته و برخی روزها هزینه برق ما تامین نمی شود.

یک قناد هم پس از حضور نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در مغازه خود که هیچ مشتری نداشت در پاسخ به سوال سیاهکلی که با اوضاع چه می کنید گفت: خودتان شاهدید که مشتری نداریم و این وضعیت همه روزه ما در بازار است و کسی  پاسخگو نیست و نمی دانیم این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

یکی از کسبه بازار هم از ساماندهی نشدن بازار گلایه کرد و اظهارداشت: در سال های گذشته شاهد حضور و بازدید سه استاندار به  همراه شهرداران بودیم که تعهد کردند بازار ساماندهی شود اما هنوز با مشکلات جدی در این عرصه مواجهیم و مشکلات باقی است.

وی بیان کرد: وضعیت سیم کشی برق، تامین گاز، سیستم گرمایشی و اطفای حریق از مهمترین دغدغه های ما در بازار سنتی قزوین  است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

یک فروشنده دیگر بازار سنتی قزوین هم اظهارداشت: وضعیت سنگ فرش بازار سنتی هنوز انجام نشده و چاله های زیادی در کف بازار دیده می شود که موجب زمین خوردن بانوان شده و شهروندان زیادی آسیب دیده اند که این وضعیت باید اصلاح شود.

یکی از میوه فروشان راسته علاف بازار هم در بازدید دکتر سیاهکلی از بازار به ایشان گفت: دست فروشان میوه موجب بروز مشکلات زیادی برای کسبه اصلی بازار شده اند که هزینه های زیادی برای اجاره متحمل می شوند و این نابسامانی ما را نگران کرده است.

همچنین کاسب دیگری در خصوص مشکلات اطفای حریق در بازار اظهار داشت: فضای بازار به گونه ای است که عبور خودروهای آتش نشانی در زمان حریق امکان پذیر نیست و باید شیرهای آتش نشانی در نقاط مختلف بازار بیشتر شود تا بتوان به موقع برای اطفای حریق اقدام کرد تا از آسیب های جدی پیشگیری کنیم.

در ادامه این بازدید نماینده صنف طلافروشان با بیان برخی مشکلات این صنف گفت: راسته طلافروشان چون قدیمی است از معماری مناسبی برخوردار نیست و سقف آن استحکام لازم را ندارد و تاکنون شاهد سرقت های زیادی از بازار بوده ایم که به نظر می رسد برای تقویت امنیت آن باید با کمک نیروی انتظامی اقدام لازم صورت گیرد.

نمایندگان باید صدای مردم باشند
در ادامه یکی از بازاریان که کمی عصبی و ناراحت به نظر می رسید خطاب به نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: پنج ماه است کاسبی نداریم و شرمنده خانواده خود شده ایم و برخی هم وام گرفته ایم اما در پرداخت اقساط هم مشکل داریم و در این  شرایط بحرانی اداره مالیات پیگیر دریافت مالیات است و توجه نمی کند که ما کاسبی نداشته ایم.

وی اضافه کرد: برخی از نمایندگان به جای طرح مشکلات معیشتی مردم در مجلس دنبال فیلترینگ تلگرام هستند و من به عنوان  یک شهروند اعلام می کنم امروز مشکل مردم «فیلترینگ» نیست بلکه معیشت و گرانی و بیکاری و گرسنگی است و نماینده باید صدای مردم باشد و در مجلس دغدغه های واقعی را مطرح کند و از آقای سیاهکلی درخواست می کنیم صدای ما باشند.

یک بازاری دیگر هم نبود سرویس بهداشتی مناسب در بازار را از مشکلات کسبه و صنوف فعال در بازار سنتی دانست و یادآور شد: نبود امنیت، بهداشت، سنگ فرش مناسب، سیستم اطفای حریق مطلوب، پلیس بازار از مهمترین مشکلات کسبه بازار است.  

سیاهکلی پس از این بازدید دو ساعته اعلام آمادگی کرد که به زودی با تشکیل جلسه ای در بازار با حضور شهردار و نمایندگان صنوف مختلف برای پیگیری و حل مشکلات به صورت عملی اقدام لازم صورت گیرد.

وی افزود: تلاش ما این است که امکانات و زیرساخت های مورد نیاز برای مردم فراهم باشد که به نظر می رسد این زیرساخت ها در خصوص اصناف و بازاریان استان نیازمند رسیدگی و اصلاح است.

کد خبر: ۴۲٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha