۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
افزایش ۴۵۰۰ میلیارد ریالی سرمایه صندوق کارآفرینی امید

افزایش ۴۵۰۰ میلیارد ریالی سرمایه صندوق کارآفرینی امید

جلسه هیأت امناء صندوق کارآفرینی امید با حضور واعظی سرپرست نهاد ریاست جمهوری، سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و دیگر اعضای هیأت امناء و مدیر عامل و هیأت مدیره برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در این جلسه گزارش عملکرد و صورت های مالی منتهی به سال ۹۸ صندوق ارائه و افزایش ۴۵۰۰ میلیارد ریالی سرمایه صندوق کارآفرینی امید تصویب شد.

نوراله زاده در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد صندوق در طی سال های ۹۳ تا ۹۸ از رشد ۱۰۷ درصدی در کل تسهیلات پرداختی، رشد ۶۲ درصدی در تعداد تسهیلات پرداختی خبر داد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی از محل اعتبار تسهیلات اشتغال پایدار روستائیان و عشایر اظهار داشت: در سال گذشته ۱۱هزار و ۴۱۰ فقره تسهیلات اشتغال روستایی با اعتباری به مبلغ ۱۱۱۱۰ میلیارد ریال پرداخت شد و در مجموع در سال های ۹۳ تا ۹۸ پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی نسبت به سنوات گذشته با ۱۵۴ درصد رشد همراه بوده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید همچنین به تشریح شش مدل بومی و اختصاصی تأمین مالی خرد کسب و کارها اعم از مدل هر روستا- یک محصول، مدل صندوق خرد محلی، مدل پشتیبان، مدل روستای بدون بیکار، مدل مشارکتی و مدل برند پرداخت و ضمن بیان ویژگی ها و اهداف دنبال شده در هر مدل به نمونه های موفق اجرا شده در سطح کشور اشاره نمود.

نوراله زاده افزود: یکی از شاخص های سنجش توان نهادهای مالی در بازپرداخت تسهیلات، شاخص میزان وصولی به انتظار وصول است که این شاخص در سال ۹۸ بیش از ۱۰۰درصد بوده است، که به معنای بالاتر بودن میزان وصول مطالبات از انتظار وصول است.

وی همچنین با اشاره به اهم برنامه های صندوق در سال ۹۹ از ایجاد صندوق های خطر پذیر، راه اندازی باشگاه مشتریان و کانون های کارآفرینی و ایجاد شتاب دهنده های کسب و کار و... خبر داد.

واعظی سرپرست نهاد ریاست جمهوری در ادامه این مراسم ضمن قدردانی از عملکرد بسیار موثر و هدفمند صندوق کارآفرینی امید با اشاره به بازدید از طرح های صندوق در استانهای مختلف و رضایت مردم و مسئولین از عملکرد صندوق اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید عملکرد بسیار رضایت بخشی در تامین مالی خرد کسب و کارها و علی الخصوص مشاغل روستایی داشته که باعث شده است این صندوق تبدیل به یک نهاد موثر در تامین مالی طرحهای روستایی و ایجاد روستاهای بدون بیکار گردد.

وی در ادامه نوآوری در مدل های تامین مالی و رشد عملکرد صندوق و بالا بودن میزان وصول مطالبات صندوق نسبت به انتظار وصول که حاکی از پرداخت هدفمند تسهیلات و ایجاد اشتغال پایدار می باشد را از دیگر نقاط مثبت این گزارش برشمرد.

در ادامه این گزارش صورت های مالی و گزارش بازرس و حسابرس قانونی قرائت شد و با توجه به مطلوب بودن صورتهای مالی مورد تصویب هیأت امناء قرار گرفت.

تصویب طرح تفکیک فعالیت‌های تامین مالی قرض الحسنه از طریق ایجاد صندوق قرض الحسنه چند شعبه ای زیر مجموعه صندوق کارآفرینی امید با تامین مالی توسعه ظرفیت‌های جدید کسب و کار از طریق ایجاد شتاب‌دهنده ها و صندوق های خطر پذیر و مراکز حمایتی و توسعه کسب و کارهای نوین و جدید از دیگر مصوبات این نشست بود.

کد خبر: ۴۲٬۰۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha