۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل در محورهای روستایی خراسان شمالی نیاز داریم
مدیرکل راهداری خراسان شمالی:

۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل در محورهای روستایی خراسان شمالی نیاز داریم

بجنورد- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: بر اساس برآوردهای انجام‌شده نیاز استان، تأمین بیش از ۵۰۰ دستگاه ناوگان باری و مسافری در محورهای روستایی است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، جعفر شهامت اظهار داشت: بر اساس برآورد انجام‌شده، تأمین ۱۰۰ دستگاه ناوگان سواری کرایه عمومی ۵۰ دستگاه وانت‌بار و ۱۰۰ دستگاه ون یا مینی‌بوس در محورهای روستایی استان با پیگیری استاندار قرار است پس از هماهنگی با شرکت‌های خودروساز وارد ناوگان روستایی استان شود.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های ویژه انجام‌شده استاندار قرار است این ناوگان با پرداخت تسهیلات معاونت توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری وارد ناوگان روستایی شود و حداقل ۷۰ درصد از هزینه‌ها از طریق پرداخت این تسهیلات تأمین شود.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: البته در این زمینه، نیاز است تا موافقت شرکت‌های خودروساز هم حاصل شود.

ناوگان عمومی جذب شهرها شده اند
شهامت اظهار داشت: بر اساس برآوردهای انجام‌شده، حدود ۳۰ دستگاه از ناوگان عمومی محورهای فرعی و روستایی، خدمات جابه‌جایی کارکنان ادارات و یا شرکت‌ها را بر عهده‌ گرفته‌اند.

وی افزود: در سال‌های اخیر توسعه‌ای در حمل‌ونقل عمومی روستایی استان نبوده و این بخش رهاشده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از مشکلات در روستاها ضعف در حمل‌ونقل عمومی است گفت: در محورهای روستایی با کمبود ناوگان روبه‌رو هستیم.

شهامت افزود: در این سال‌ها، به علت به‌ صرفه نبودن فعالیت ناوگان حمل‌ونقل در محورهای روستایی، بخشی از این ناوگان به خدمات‌رسانی در شهرها سوق یافته‌اند، و این امر کمبود در این مسیرها را افزایش داده است.

وی گفت: ناوگان نفت گازسوز که در محورهای روستایی فعال هستند به دلیل شرایط بهتر درآمدی بعضاً جذب خدمات‌رسانی به ادارات و یا سایر شرکت‌ها می‌شوند.

کد خبر: ۴۲٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha