۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
پایانه چوب در مازندران ایجاد می شود/ واردات ۳۱ هزار تن چوب
معاون استاندار مازندران:

پایانه چوب در مازندران ایجاد می شود/ واردات ۳۱ هزار تن چوب

ساری- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: پایانه چوب برای واردات و تامین مواد اولیه واحدهای سلولزی در استان ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن خیریان پور بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در سالن استانداری با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد پایانه چوب در استان، شمار واحدهای سلولزی فعال در استان را ۲۳۶ واحد بیان کرد و گفت: این واحدها برای تامین مواد اولیه به واردات چوب با پوست نیاز دارند.

وی با اظهار اینکه صنایع سلولوزی در استان برای ۱۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده است، میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در این واحدها را بیش از ۹ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: باید با تمهیدات قرنطینه ای برای واردات چوب با پوست از طریق بندر امیرآباد برنامه ریزی شود.

خیریان پور با بیان اینکه مازندران قطب تولید کاغذ و ام دی اف در کشور به شمار می رود، یادآور شد: در حال حاضر ۴۰ درصد ام.دی.اف و ۶۵ درصد کاغذ روزنامه و تحریر کشور در استان تولید می شود.

وی به نقش و سهم ۳۰ درصدی مازندران در تولید نئوپان در کشور یادآور شد: باید در درازمدت با توسعه زارعت چوب مشکل تامین مواد اولیه در استان برطرف شود.

خیریان چور با اظهار اینکه چهار هزار هکتار زراعت چوب در استان برنامه ریزی شده است، میزان واردات چوب طی سال گذشته را ۶۲ هزار تن به ارزش بیش از ۲۰ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: امسال نیز ۳۱ هزار تن چوب از طریق بنادر استان مازندران وارد شده است.

معاون هماهنگی استاندار مازندران، ارزش میزان واردات چوب صورت گرفته در سال جاری را بیش از ۱۰ میلیون دلار بیان کرد.

کد خبر: ۴۱٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha