۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
۷ شرکت صنایع شیر ایران در صف پذیرش فرابورس
مدیر امور مالی شرکت صنایع شیر ایران اعلام کرد

۷ شرکت صنایع شیر ایران در صف پذیرش فرابورس

زینلی، مدیر امور مالی صنایع شیر ایران (پگاه) گفت: هفت شرکت زیرمجموعه پگاه همچنان در صف بررسی هیات پذیرش فرابورس هستند.

به گزارش بازار به نقل از صندوق بازنشستگی کشوری، غلامرضا زینلی، مدیر امور مالی صنایع شیر ایران (پگاه) با اعلام این مطلب گفت: پرونده هفت شرکت زیرمجموعه پگاه برای ورود به بورس در مرحله بررسی هیات پذیرش قرار دارد و همچنان منتظر رسیدگی و اعلام نتیجه نظر کارشناسی شرکت فرابورس برای درج نماد و عرضه اولیه هستیم.

غلامرضا زینلی افزود: با توجه به اینکه تمامی موارد و مدارک درخواستی شرکت فرابورس را ارایه داده‌ایم، در صورت پذیرش و درج نماد، شرکت‌های زیرمجموعه پگاه تا پایان امسال عرضه اولیه خواهند شد.

به گفته وی، پگاه زنجان، پگاه کرمان، پگاه همدان، صنایع بسته‌بندی پگاه، کشت‌وصنعت پگاه فارس و کشت‌وصنعت پگاه همدان که از مطلوب‌ترین شرکت‌های صنایع شیر ایران هستند، در مرحله پذیرش فرابورس قرار دارند و عرضه اولیه سهام این شرکت‌ها تا پایان امسال انجام خواهد شد.

قرار است فاز دوم عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه صنایع شیر ایران (پگاه) در سال ۱۴۰۰ اجرا ‌شود.

 مدیر امور مالی صنایع شیر ایران (پگاه) درباره وضعیت کنونی این شرکت در بازار سهام نیز گفت: سهام تمامی شرکت‌ها در یک ماه گذشته روند نزولی داشته است و پگاه هم متاثر از رویکرد بازار بود. با بهبود شرایط بازار، پگاه نیز از سهام‌ شرکت‌هایش حمایت خواهد کرد.

 وی تصریح کرد: صنایع شیر به عنوان سهامدار عمده شرکت‌های پگاه، در زمان اصلاح بازار، بیشتر از سهامداران حقیقی متضرر شده است و از طریق صندوق بازارگردانی سهام پگاه از سهم‌ها حمایت و معاملات شرکت‌های بورسی پگاه از طریق این صندوق انجام می‌شود.

زینلی گفت: هنوز بودجه مازاد برای حمایت از بازار اختصاص نداده‌ایم و منتظر ثبات بیشتر بازار هستیم تا حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

مدیر امور مالی صنایع شیر ایران (پگاه) درباره افزایش قیمت محصولات لبنی نیز گفت: در صورت افزایش قیمت ماده اولیه، شرکت‌ها نیز بر اساس آن قیمت محصولات را تعیین و برای مراجع تصمیم‌گیر ارسال می‌کنند تا پس از بررسی مجوز افزایش نرخ صادر و سپس در کدال افشا ‌شود.

به گفته وی، شرکت‌های زیرمجموعه پگاه به طور مستقل برای افزایش قیمت‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند و افزایش قیمت‌ها به دلیل تنوع محصولات، به صورت متمرکز انجام نمی‌شود.

مدیر امور مالی صنایع شیر ایران (پگاه) درعین‌حال یادآور شد: افزایش قیمت محصولات پگاه باید در شورای نظارت تایید و توسط کارگروه ستاد تنظیم بازار بررسی و اعلام ‌شود.

کد خبر: ۴۱٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha