۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
تامین منابع مالی و اعتباری دغدغه اصلی کمیسیون بازرسی اصناف
رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران:

تامین منابع مالی و اعتباری دغدغه اصلی کمیسیون بازرسی اصناف

غفاریان، رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران در خصوص مباحث مطرح شده در جلسه ویدئو کنفرانس اعضای کمیسیون که با حضور طاهرمحمدی دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف ایران برگزار شده بود، گفت: تامین منابع مالی و اعتباری دغدغه اصلی کمیسیون بازرسی و نظارت اصناف اتاق اصناف ایران است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف ایران، موسی الرضا غفاریان مطرح کرد: در طی جلساتی که با اعضای کمیسیون بازرسی و نظارت از ابتدای سال داشتیم مصوباتی در نظر گرفته شده که برای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران فرستادیم و به دنبال رفع مشکلات بازرسی و نظارت اتاق های اصناف هستیم.

وی تصریح کرد: در این مصوبات راهکارهایی برای تامین منابع مالی و اعتباری اتاق های اصناف ارائه داده شده، که امیدواریم بتوانیم منابع مالی لازم را برای اتاق های اصناف ببینیم.

رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران اظهار کرد: در حال حاضر منابع مالی اتاق های اصناف کشور بسیار محدود است و با توجه به شرایط اقتصادی کشور، رکود، تحریم ها و افت فروش بازار اتاق های اصناف درآمدی ندارند و برای پرداخت حقوق پرسنل نیز در مضیقه هستند.

غفاریان با تاکید بر اینکه بازرسی و نظارت باید در اولویت قرار بگیرد، افزود: چندین سال است که درآمد حاصله از بازرسی و نظارت اتاق های اصناف و اتحادیه ها به تعزیرات واریز شده و یک سوم از سهم جرایم تعزیرات طبق مصوبه قانون به اصناف داده نمی شود و همین طور سهم یک‌درهزار اصناف از مالیات تاکنون در اختیار اصناف قرار نگرفته و به خزانه کشور واریز شده است.

وی تصریح کرد: هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با همکاری کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف باید پیگیر بودجه واحدبازرسی و نظارت باشد و اگر نتوانیم منابع مالی برای بازرسی و نظارت تعریف کنیم قطعا اتاق های اصناف کشور برای اداره واحدهای بازرسی و نظارت با مشکل جدی مواجه خواهند شد.

غفاریان افزود: باید مباحثی پیرامون تامین مالی واحدهای بازرسی مورد بررسی این کمیسیون قرار گیرد چراکه تامین منابع مالی واحدهای بازرسی به یکی از بزرگترین مشکلات واحدهای بازرسی اصناف کشور تبدیل شده است و امیدوار هستیم در این دوره از هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و با تشکیل کمیسیون های جدید از جمله کمیسیون بازرسی و نظارت، مشکلات اصناف به ویژه در حوزه بازرسی و نظارت رفع شود.

کد خبر: ۴۱٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha